27 dagar too goo

2014-05-01 @ 05:56:04
Hejsan alla mina vänner och alla som jag känner, jag skrev ett jätte långt inlägg tidigare idag så blev det raderat, kan inte säga att jag var jätte glad... Så får väl börja om helt enkelt
 
Idag så har vi varit ledig pga ngn anledning ingen vet om, så klev upp ganska tidigt, la mig ute och solade, käkade en god frukost, tvättade och sedan bara pysslat på med lite allt möjligt, hjälpte missionärerna att ta bort allt ogräs i bakgården, lite roligt att gräs inte växer i AZ men ogräs som aldrig förr. Igår kom Alex över och fixade lite naglar sedan såg vi en film och bara tog det lugnt.
 
Förra onsdagen kom Cindys brorsdotter från Utah med hennes alldeles för söta 3 åring, Lydia, så i torsdags kom lite människor över och jag lagade en kanon middag om jag själv får säga det, i fredags blev det massa drama med jag Hanne och Eirik tog oss trots allt iväg till the fair, som var gigantisk, dom hade verkligen galna karuseller, läskiga som få och sedan att dom transporteras och byggs upp på typ en natt gör ju inte precis saken så mycket bättre. Dom hade även massa djur som kameler, sjölejon och gris-race. Sedan fanns det såklart määängder med mat, oh my goodnesss, Eirik hittade kebab och han grät nästan av lycka, sedan visade det sig att det inte ens smakade lite lika, så då grät han nästan igen. Men vi delade på en friterad snickers vilket absolut var heaven, och en choklad doppad cheesecake, det fanns även friterad cheescake men vi höll oss till choklad haha. Så mycke galen god dålig mat, amerikas dåliga mat är ju verkligen kanoners, men den bra, not so much. Dom hade oxå väldans bra artister som spelade på dom typ 1000 olika scenerna, allt var verligen huuugee. 
 
Lördag morgon drog Carro upp mig 7 på morgonen, så hämtade vi upp Michelle och i vanlig ordning med frukost på IHOP, alltså all min kärlek, sedan så hikade vi upp ett berg i centrala Tucson, det var äntligen molningt så vi passade på att faktiskt kunna göra ngt ansträngade utomhus utan att typ dö, det var ändå ca 30 grader i skuggan, så solen behövs ejjj. Efter gjorde vi lite ärenden och sedan tillbaka till Sahuarita, tog det mest bara lugnt innan vi for över till the Hardys där Cindy höll i en kyrkaktivitet för alla singlar och vi andra umgicks ba mest, tills det blev liite för länge och Jag Nicki och Lydia alla somnade. Söndagen började vi med poolen ett väldans bra tag, det var inte en av dom varmaste dagarna så det gick bra:) Sedan på kvällen kom the hardys över för middag och lite sällskapspel. I måndags käkade vi på mannuells och tydligen var jag tvungen att testa en friterad burrito, friterar allt gör dom, men det var ingen jätte höjdare kanske. 
 
 
 
 
Eirik gick till en spådam, han ska ha 4 barn, 2 tvilling par
 
Carro ääälskaar svenska pankakor med lingonsylt, vilket är ju en aning konstig blandning IHOP har kokat ihop
 
 
 
 
 
Vi hade piknik i en lekpark igåår
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hej Frida, hoppas att du har det bra där borta och tar vara på den sista tiden! Jag har följt din blogg hela året, inspirerats och varit avundsjuk. Du verkar ha haft det så bra och jag hoppas verkligen att mitt utbytesår blir lika bra!
Om du känner att du vill läsa bloggar nästa år och relatera så får du gärna kika in på min. Som sagt hoppas att du har det super och njut!!

Kram Matilda

Svar: Åhh ah alltså det här året har verkligen varit sjuuukt underbart, helt galet att det nu tar slut, går inte ritkigt att förstå. Och lyycka till nästa år och njuut du med! :)
Frida Bergström

2014-05-11 @ 02:33:15 / URL: http://theuslifeasmatilda.blogg.se/
Postat av: Victoria

Hej! Jag ska förmodligen åka till Phoenix, Arizona nästa år som utbytesstudent och jag skulle behöva lite guidning gällande vädret. Är det verkligen brutalt varmt, och hur klarar man sig i hettan? Skriv gärna lite om vädret, det skulle vara riktigt uppskattat! :)

2014-05-14 @ 22:45:18 / URL: http://victorialindback.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)