11

2014-05-16 @ 18:49:34
11 dagar kvar har jag i mitt kära SAhuarita, hur galet är det?? Det är ju helt sjukt i min åsikt.. Ledsen för ingen aktivitet här i överhuvudtaget men försöker verkligen bara ta vara på min sista tid här och göra det bästa utav den:) Igår var min sista dag i skolan och hela den här veckan har vi slutat klockan 12 så jag och lite vänner har hängt vid poolen varje dag efter skolan, skönt men vaaarmt. Och om ganska jätte exakt 12 h kommer mammmaaa hit med min Magnus och systra min,, iiiieeee! Imorgon så är det en senior BBQ på skolan där dom ska ha DJ, massa uppblåsbara saker med vatten i , vatten krig och käk såklart, så där kommer jag befinna mig på dagen, sedan så har jag min going away party, hur sorligt är inte det da? Men eftersom jag fortfarande är här ett tag till så blir det förhoppningsvis inte allt för sorgligt. Ska dra mig mot poolen nu igen sen kommer Hanne hit och ska hjälpa mig med lite saker inför imorgon:) Över tiden som varit tänkte jag mest bara bjuda på lite bilder, tänkte inte ritktigt gå in i detalj
 
 
 
 
Jag rymdes inte riktigt
Mina djur är så söta tillsammans
 
 
Rockin Just Dance on Kinect
 
Hej! Jag ska förmodligen åka till Phoenix, Arizona nästa år som utbytesstudent och jag skulle behöva lite guidning gällande vädret. Är det verkligen brutalt varmt, och hur klarar man sig i hettan? Skriv gärna lite om vädret, det skulle vara riktigt uppskattat! :)- Victoria
 
Åhhh va kul, Phoenix är verkligen så mycket finare än Tucson. Hahah och det är verkligen brutalt varmt, ingen tvekan om den saken, och ledsen to break the news, men det är så mycket varmare i Phoenix dessutom haha. Alltså när jag först kom hit var det inte roligt alls, det finns som ingen syre i luften och som att andas i en bastu hela dagarna. Men det var så första månaden kanske, sedan blev det behagligt och fortsatte att var abehagligt hela vintern, verkligen perfekt väder. Nu börjar det gå mot det varmare igen då det är typ 40 grader nästan varje dag och man vill dö så fort man går ut, men då finns det ju den alldeles underbara uppfinningen AC, så det är inget som inte går att leva med lixom:) Så to sum up, det kommer ca vara 2 månader av ditt år då det kommer vara brutalt varmt, utöver det är det jätte härligt väder:) Kommer sakna det!!! 
 
Hann du ta ditt svenska körkort innan du åkte iväg? Om Nej, har du övningskört mycket och gjorde risk ettan och tvåan eller väntar du med det tills du kommer hem!!! Otroligt fina bilder på din blogg, den är otroligt inspirerande!! Kram! - Johanna
 
Jag hann inte ta mitt körkort, jag planerade att göra det men ca ett halvår innan hade jag typ kört två gånger, så istället för att stressa sa jag bara att jag skulle ta det när jag kommer hme, vilket jag vill göra typ det första jag gör. Så hann inte köra mycket alls, typ ingenting. Men sen fattar jag inte ritkigt hur allt funkar här, för nu har min norska kompis tagit körkort här och tydligen kan han köra med det i Norge, så vet inte om jag kunde gjort samma eller vad. Och tack så jätte mycket, blir så glad av att höra sånt! :)
 

Ååh vart har du köpt den fina koftan?😱😻 Hoppas du har det suuuperkul i USA! - Felicia
 
Nu var jag verkligen jätte sen på att svara, och på den bilden så är min kofta från Forever21, (såklart;)) Skämar inte när jag säger att halva min garderob är från Forever21.Hur ska jag överleva utan i sverige?

Kommentarer
Postat av: emelie

Hejsan!
Jag ska åka till hösten och undrar hur man ska göra med mobil och sånt med abonnemang! Vad använder du för mobilabonuemang i USA? :))

2014-05-18 @ 20:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)