CALI DAG 3

2014-01-14 @ 23:18:00
Så i lördags klev vi upp tidigt för att köra till Six Flags!! Jag kan ju säga så här, om ni någonsin får en chans att åka dit, gör det! Bland det roligaste jag gjort utan tvekan! Universal är mera coolt, och jag har ju varit där tidigare. Om man gillar bergodalbanor så är six flags heaven utan tvekan. Sedan att jag spenderade det med grymt roliga människor gör ju inte saken sämmre, haha jag är glad att vi inte befann oss hemma för vi sjöng och muppade runt som jag vet inte vad haha. Men kul vare bra allt! 
 
Min favorit var absoult Tatsu, för och främst så åkte man som under själva rälsen, som kvasten på grönalund, och jag trodde den var som den ungefär, men såklart mycket större och allt sånt, men samma typ. Så när vi väl satt oss och så där så helt plötsligt rör stolen på sig och flippar framåt så vi låg med mage och ansikte ner mot marken liggandes på en vanlig sån där som man har över huvudet på alla bergodalbanor, så först skrek jag konstant för jag var livrädd haha, men det var så gryyymt kul! Men kan ju säga att Insane på Gröna Lund var ungefär en av de mildare här. 
 
Efter six flags bytte vi från att stanna hos vår LC:s kompisar till hotell, vi beställde roomservice och däckade ganska så jätte snabbt efter en fartfylld, minst sagt, dag. 
 
 
 
Måste bara säga att det här är en bergodalbana, du skjuts upp för det här BAKLÄNGES, och sen ner igen. Och det går så snabbt att det lät som ett flygplan som körde förbi varje gång. Den enda jag inte åkte
Det bästa var att vi var typ ensama där haha, okej för att vara här borta var det tomt, det var mer folk än grönan, men nästan inga köer alls förns mot slutet av dagen!
 
 
 
 
 
 
 
 
så vackra
 
Har jag berättat historien om de två norskarna som bor här? Berättar i såfall igen. Så Hanne och Eirik har varit bästa kompisar sedan dom var 8 år, deras föräldrar är bästakompisar och dom har alltid gått i samma klass. Så dom bestämde sig för att åka till USA, båda önskade att hamna i Californien. Sen så äre två familjer här, som är bästa kompisar som både bestämde sig att ta emot utbytisar, dom båda träffade vår LC separat och av bara slumpen valde både norskar, en familj Hanne och en Eirik utan att prata med varandra, och det stod ingenstans att dom kände varadndra, eller att dom ens kom från samma stad. Sedan fick vår LC kämpa för att en få dom hit för dom önskat Cali. Sedan var familjerna jätte oroliga att dom inte skulle gilla varandra osvosv, haha, och så har dom lixom varit bästa kompiar hela livet? Hamna på samma skola i hela USA, bor tyå tre hus ifrån varandra och familjerna är bästa kompisar. Lixom kom igen, sånt händer ju inte. 

Kommentarer
Postat av: Anna

haha så jäkla grymt!!

2014-01-17 @ 00:41:32 / URL: http://www.usedition.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)