SURFING

2014-02-23 @ 22:44:32
Så nu har jag fått bilderna från surfingen som jag kan visa!:) Först tänkte jag bara berätta lite om lång helgen vi har haft nu. Vi har varit ledig tor-sön för att rodeon är in town, hur amerikanskt är inte det da? Så i torsdags kom mina värdsystrar från colorado hit igen för att spendera lite över en vecka. I fredags så kom Hanne och hennes värdbror och hämtade upp mig och Toni(värdsyster) så for vi till poolen, haha det första vi gör efter kommit hem från hawaii, obviiously!!! Sedan for vi till Kim och Thayne för middag och sedan på kvällen var tanken att jag och David skulle på bio men vi missade sista filmen, opps, så vi spenderade kvällen med att jag kickade ass i billiard. I lördags så for vi först till Costco, alltså hjääärta! Sedan gjorde jag bort lite plugg och så och senare på kvällen hämtade Carro och Michelle upp mig och vi for till Gordon för en bonefire, vi tog det bara jätte lugnt och det var jätte chill, jag och michelle var kanske bäst i världen på att starta brasa, haha oj vad vi kämpade. Idag, söndag, har jag städat, gjort bort tvätt, ännu mer plugg och bara allmänt inväntar min PAPPA OCH BROR SOM KOMMER IMMMOOOORGGONNN! Alltså huuur overkligt är inte det???? har inte träffat dom på 7 månader!!!! Det känns så himla galet och jag är sp himla taggad. Sen är jag tagagd för skola imorgon oxå och träffa alla kära, alltså saknade dom så mycket under veckan, det är ju lite jobbigt att veta att jag kommer behöva lämna dom himla mycket längre än en vecka, menmen, den dagen vill jag inte tänka på. 
 
Och juste!! Medan jag var på hawaii fick jag ett mejl från min svenska organisation som sa att jag vunnit en utlottning av ett paket med svenskt godis, så yeyy för mig! 
 
Här kommer svaren till era frågor från frågestunden oxå!:) Förlåt att det tog lite tid men jag har ju som haft fulltupp!
 
Ska du åka till Hawaii med din organisation och hur mycket kostar hela Hawaii resan totalt? 
MIn organisation, Aspect, har ett sammarbete med dom som jag åkte med, den organisation heter Explore America och jobbar bara med resor runt om amerika, inte bara för utbytesstudenter heller utan för flera olika grupper, om jag inte är helt ute och cyklar. Så det finns en länk på min orgnaisations hemsida till dom jag åkte med, och dom har som samma papper och sådär så det var väldigt smidigt. Och grundpriset var $899 men då var man tvungen att köpa till flygbiljett oxå, min gick på ca $400. Sedan så ingick inte lunch i det priset, men all middag och frukost och alla aktiviteter. Men lunch köpte vi för ca $3 om dagen på ett snabbköp som låg precis brevid hotellet, så det var ingen större kostnad. 
 
Ska träffa min pojkvän som bor i NJ i sommar. Jag undrar vad man kan köpa till en kille som present? Har några idéer men tips är alltid bra! Svensk godis ska jag banne mig köpa!!! - 
Ja asså svenskt godis är ju då verkligen uppskattat, hmm, om han är svensk kan du köpa någon bok eller svensk film, annars vet jag inte ritkigt... Det kan jag kan tänka på är riktiga svennesaker, som träskor, lovikavantar, sverige tröja eller något sånt! :) 
 
Är hörselskadad så då undrar jag om text på tv finns tillgänglig ? För att jag vill kunna hänga med vad de säger då på tv. 
Oj, det var en väldigt bra fråga. Måste säga att jag kanske sett på TV 5 gånger under tiden jag varit här, det är så mycket reklam och grejer som förstör det. Vi ser i stort sett bara på Netflix i den här familjen. Men har absolut ingen aning om det finns! 
 
Det kommer att vara ansträngande för mig att vara borta i ca en månad för mig som är hörselskadad. Tror du att jag kommer bli starkare som person med tanke på att jag har en hörselskada, alltså då menar jag att klara av att vara där i en månad? 
Ja det tror jag absolut, bara att vara hemifrån en månad tror jag vi alla växer av, sedan att du är hörselskada ökar nog bara på det. Det kommer säkert bli en utmaning, och vi växer av alla utmaningar. 

Är det lätt att komma in i engelskan i USA? Eller tar det tid med alla dessa slang uttryck? 
Det är jätte lätt att komma in i engelskan, när det verkligen är 24/7 så tar det bara någon dag så kommer du inte ha några problem alls. Och när jag först kom hit så pratade jag väääldigt "fint", för det är ju som den engelskan vi lär oss i skolan men mer med tiden så går man som över till att själv prata slang. Jag fick väldigt mycket kommentarer att jag pratade som om jag var väldigt gammal i början haha, men det har förvunnit nu. Vilket både har sin a fördelar och nackdelar I guess, haha
 
 
vilken organisation åker du med?
I Sverige så åker jag med Explorius och här i amerikat så hat jag Aspect som orgainsation, super nöjd med båda:) 
 
 
Jävulskt stabilt, haha vågorna ser jätte små ut men dom kändes mycket större!
 
 
Det här var ca en trejde del av stora gruppen, vi var som indelade i gruppe rnär vi surfadee
 

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Tack för dina svar! Nu fick jag idéer på vad jag ska köpa till min pojkvän :)

1. Vad ska man tänka på när man är turist i USA?
2. Har du några tips på hur man kan träna sin engelska?

Din blogg är fin!

2014-02-24 @ 07:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)