PLAYOFFS

2014-02-09 @ 20:23:03
Hej på er igen, länge sedan sist, igen, jag vet och jag är ledsen! Men precis som förra veckan har denna vecka bestått av väldans mycket soccer, vi tog oss nämligen vidare till Arizona slutspel(state som det kallas). Så i veckan och vi rest runt hela Arizona för att spela olika matcher, så vi har fått lämna skolan vid 12 varje dag och kommit hem igen ungefär 12 timmar senare. Så jag har sett mycket av den där gula skolbussen i veckan. Vi gjorde iaf hur bra som helst och hela skolan, delaktiga som alla är, har varit jätte taggade, för det är himla stort att "make state", och specieltl då det gick så bra! Igår körde vi till Chandler, vilket är typ 3 timmar bort och allaaa coacher från hela skolan, vilket är typ 25 st tog sin egna buss och följde med dom med, sedan var det massa elever som kom med, lixom dom körde 3 timmar dit och 3 timmar hem sen igen, ganske imponerande tycker jag:) Det var i allafall kvartfinal igår med vi förlorade efter himla mycket om och med. Domaren var deeen sämsta någonsin, alltlsså verkligen. Dom gjorde mål i övertid från 0-0 och var jäätte mycket offside, linjemannen till och med viftade med flaggan men huvuddomaren var typ 70 bast och såg inte detta och sen bestämde sig att skita i det, så det blev lite dramatiskt och ett himla tråkigt slut. Menmen, det är stort iaf att komma dit dom kom! Så nu är fotbollen officielt slut och det känns väldigt tråkigt, och jag vet inte riktigt vad jag vill göra efter skolan nu, det finns en club som heter "Do Something Club", som jag funderar på haha. Dom kommer bara på roliga saker att göra på campus, på alla hjärtans dag annordnar dom en fashion show och lite sånna där grejer, eller photo club. Eller om dom tillåter mig tennis, eftersom jag far till hawaii nästa vecka och nästa vecka är try outs för att spring sports så missar jag det. 
 
Idag ska jag äntligen ta tag i lite hawaii saker, far ju om freaking 3 dagar!!!!! Men det har varit så mycket i veckan att jag inte haft tid, enda dagen det inte var soccer så var det den sista basket matchen, dock förlorade dom med typ 20-45 but still haha. Det var ju den sista. OM ett tag kommer Hanne över hit och vi ska fixa det sista inför resan, sen äre bara 2 skoldagar sen draaar jag! :D Ska börja packa och så idag med. 
 
Skolan bjussa på mat efter varje match
Haha Mr. Post har lite roliga ideer om hur han förklarar saker, här föklarar han genom att ha en ätartävling. Ser ni Sverige på kartan oxå? Han drar alltid ner sverigekartan när jag är i rummet. Och bakom Sam på tavlan så får man skriva upp sig om man tar mat från hans 3(???) kylskåp i klassrummet, man kan låna mat om man skriver upp det på tavlan och sen ersätter det. Han har lite andra regler i sitt klassrum, mat och mobiltelefoner är ok! 
Här så langas det tennisbollar för att förklara något annat
 
Mi amor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)