LÄNGE SEDAN

2014-02-04 @ 03:22:30
Här ekade det bra allt tomt, och jag ber om ursäkt, men denna vecka här nog varit den mest upptagnaste någonsin. 
 
Så i tisdags så hade vi vår sista home-game i soccer i serien, och här borta över atlanten är det en stor grej för det blir ju med andra ord alla seniors sista hemmamatch med deras high school lag. Så det är alltid en stor cermoni och massa tårar, och lyckliga lilla jag så gäller även det här för managers. Så innan matchen samlades alla senior och deras "eskorts", man har någon som går med en, föräldrar, farmor, bästa vän osvosv sedan går man ut en och en till mittplanen medans Mr. Beachi pratade i högtalarna om vad man ska göra i framtiden och sånna saker, så får man massa ballonger och sådär, sedan är det den matchen då det är mest publik så det var en härlig stämmning och kul vare meee. Sen vann vi oxå vilket gjorde det bättre. Sedan onsdagen så hade vi bortamatch i Douglas, vilket är bokstavligtalat in the middle of no where. Så vi lämnade skolan redan efter lunch och körde över 3 timmar till Douglas, vi hade match och vann igen. Sedan stannade vi på en pizzeria, käkade, alla lärde sig cups och vi rev i stort sätt stället haha, galna tjejer. Så annorlunda gentemot att vara med i ett lag i Sverige, innan matcher och så ber vi ibland, då vi alla ställer oss i en ring och håller händer sen så säger någon en bön, lixom det skulle nog aldrig hända i Sverige haha. Sedan åkte vi tillbaka i vår gula skolbuss som är så absolut obekväm i 3 timmar och var tillbaka på skolan igen vid 1 på morgonen. Haha tycker ändå det är lite kul, alltså människor lämnar aldrig våran skola. Lixom 1 på morgonen och vi mötes av the wrestling team som precis kommit hem dom med, omklädningsrummen är öppna för folk är in the gym, städerskor och lite lärare som hänger kvar. Det är nog det som jag tycker är coolast med high school, det är verkligen en livstill! 
 
Så alla andra dagar som det inte var soccer har jag stannat för practise först såklart, sen har det varit basket för hela slanten, vårt lag är inte så jätte bra sen fick dom något ryck i veckan och vann typ alla matcher så the gym har varit packat och matcherna är inte klara förns typ 9 på kvällen, sen har man lite homework efter det och så. Sen med tanke på att jag måste gå upp 6 på morgonen. Har seriöst inte ätit en riktig middag på typ 2 veckor, förrutom idag då jag gjorte philadephia fylld kyckling inlindad i bacon med potatisgratäng och bea sås, bästa jag ätit. 
 
Så efter en fuuulll vecka var jag bokstavligt död i fredags, så minfina älskade vän Carro snappade upp detta och körde in till Tucson för att köpa Eegee´s(best fastfood ever) och knackade sedan på min dörr med detta, en otroligt lycklig liten frida. Sen så pratade vi bara om livet resten av kvällen. I lördags gjorde jag bara massa olika små saker hela dagen, vi for på the grocery store, hälsade på lite grannar och sånna saker, hjälpte Alex att flytta, japp nu har andra utbytesstudenten som jag bodde med i min första familj oxå flyttat ut, till min nya vmammas bästa kompis, whey! Sen var tanken att jag skulle fara till Ceci och this mexican thing, men like utmattad som tidigare somnade istället hehe. Och sedan igår, söndag, så var det ju super bowl sunday ladies and gentlemens. Så TV:n var på hela dagen och vid tre kom dom som jag sitter med at lunch och lite människor runt vårt bord för att se matchen. Den sög verkligen när the seahawks vann med ca 40 poäng.. Men reklamerna var hilarious haha och Bruno Mars i halftime var freaking unbelivible bra. Efter matchen hängde vi kvar ett tag och pratade, hade så mycket att prata om, lixom för det är ju inte det vi gör hela dagarna i skolan? haha älskar dom människorna. 
Var barnvakt förra söndagen, här lekte vi "how many stuffed animals can fit in my lap?"
Sen vare min tur, rolig lek det där
Lite saker jag fick av laget under senior night, det här bandet hade vi på oss när man gick ut på planen.Sen var det massa saker i påsen, lite nagellack, mat såklart, sen massa fina personliga saker, lite brev och sånt
¨Sen fick jag kanske det bästa paketet nåågonsin från mina kääära vänner, seriöst bästa någonsin
Så här har affärerna sett ut ungefär sedan 2 dagar efter nyår, dom gillar högtider, om nu alla hjärtans dag är en högtid
min saturday night
Lite superbowl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)