HEAVEN ON EARTH! (Hawaii dag 1&2)

2014-02-21 @ 00:34:56
Men hej mina käara vänner, jag kom alldels nyss hem från paradiset itself, alltså haft en sån himla bra vecka och den har då verkligen spenderats på det vackraste stället jag någonsin sett och troligtvis kommer att se. Helt klart en av de bästa veckorna i mitt liv!!!!!! Och människorna är helt underbara, kan garantera att jag skaffat vänner för livet. Låter ju kanske lite små knasigt när jag bara träffat dom under en vecka, men det blir som ett sånt starkt band när alla är i samma sits och så mycket att dela och prata om. Näe shit alltså va bra det varit. För att kunna dela med mig av så mycket som möjligt tänkte jag dela upp det här i så många inlägg som möjligt och visa så mycket bilder jag bara kan, kameran har gått på högvarv so no worries! 
 
Klockan nio på onsdag morgonen så drog ju jag och Hanne iväg till en shuttlebus som tog oss till Phoenix och deras flygplats, och det första vi gör är att stöta på två norska tjejer som råkar vara på samma resa som oss och vi hade samma flyg hela vägen, när vi mellanlanda på LAX så hittade vi ännu fler, så vi var ett helt gäng redan på flygpltsen i Honolulu. Och lixom bara stämningen redan där, inte bara i gruppen, utan halva flygplatsen är rent utav utomhus, och hur vacker som helst med massa vattenfall och grejer, alla som jobbar där, flyggubbar, dom smo jobabr i kiosk och incheckning osvosv bär alla hawaiiskjortor och hawaiansk musik spelades i högtalarna. Hela atmosfären är bara så himla relaxing, över hela Hawaii, ääälskar det, alltid sån där musik, alla går bokstavligt runt i hawaii skjortor, alla surfare och alla tar bara dagen som den kommer, hur trevliga som helst oxå. Men vi åkte iaf till hotellet och vi var dom sista på plats, gruppen bestod av 100 utbytisar varav ca 50 norskar, haha så det har pratats myyycket norska i veckan. Vi var 6 svenska tjejer, ett ganska stort gäng tyskar, några Italians sedan så var resten lite utspritt, finnar, danskar, korea, österikare, switzerland, slovakien, och ja, alla möjliga länder. Mest från Europa. Vi hade ett välkomstmöte sedan träffade jag och Hanne våra roomates som bestod av en tyska, Hannah och en finska, Ella, sötaste tjejerna på jorden, kommer sakna dom jätte mycket!!!

På morgonen vaknade vi upp till halvmolningt och vi hade en islandtour på schemat, så vi körde bokstavligt talat runt hela ön. Vi stannade på massa vackra lookouts, macadamian nöt odling, annanas odling, stanade för lunch på den vackraste stranden någonsin, stannade för shaved ice och massa olika stop. Körde förbi pipline där flera surftävlingar hålls, Turtle Bay, och ah över hela ön helt enkelt. Det började dock regna efter halva dagen. Sedan gick vi ut för middag på ett tufft ställe på ett tak mitt i Wakiki och sedan spenderade vi resten av kvällen med att strosa i affärer. 
Vi fick fina blommor på hotellet
 
surfare evreyywherree
 
Finland(roomate), Sverige, Norge, Sverige, Norge, Norge
 
Sen hamna vi på sån här fin strand
 
 
 
 
 
 
 
Lille Eirik
En macadamien nöt där inne någonstans
 
Lite Shave Ice som kanske var hur gott som helst
 
Sedan for vi till stället där dom här annanaserna odlas
Allt va annanas på det här stället
Serena hittade sig till och med en glow in the dark annanas mössa
All mat var inkluderad vilket var himla skönt hah
 
Den här gatan gick från vårt hotell ner till stranden och var fylld med restauranger och affärer, vi käkade längs här de flesta dagarna, gick här i stort sätt varje kväll och flera dagar ner till stranden. Den här kvällen var vi inte ute så länge, dötrött efter att flygit hela gårdagen osvosv, så vi gick hem ganska tidigt oh muppade oss på rummet, asså vi har haft så hiiimla kul på vårt hotellrum haha, alltså ingen aning om vad vi gjort men skrattat så himla mycket. Tur att våra roomates var lika udda som jag och Hanne. 
 
Vi var hur som helst tvungen att vara på rummet 10 varje kväll, då kom en av ledarna och kollade till oss, vi fick schemat för morgon dagen och sedan frukostbiljetter, vi åt frukost på lite olika ställen varje morgon och då fick man bara en biljett och kunde gå lite som man ville. Vår ledare som kom till oss varje kväll var så himla urgullig, varje kväll tog hon med sig en lite present till oss alla, bara något litet men fortfarande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)