Hawaii dag 3&4

2014-02-21 @ 01:38:00
Så tredje dagen började vi med en hike upplängs Diamond Head, som tur var så regnade det för tror inte det hade varit genomförbart i solen haha! Det var säkert 1000 trappsteg och brant och grejer haha, men det var klart värt det när man kom upp på toppen! Det var jätte fint. Efter det så var det frivillig surflektion, men man måste ju lixom surfa på hawaii så det blev av! Och det var verkligen jätte kul. Jag lyckades till och med att åka med en våg på första försöket stående, så då var jag lite små stolt. Vi hade en timmes lektion, och juste! Vi var några som låg på brädan och bara tog det lugnt ett tag, hehe, och så kom en havssköldpadda upp brevid oss och hälsade på! Det var lite små coolt. Efter det så försökte vi stanna kvar för att sola med det bara regnade och regnade så vi gick tillbaka till hotellet. Vi hade ett pizza party på hotellet sedan vid poolen och efter det gick vi alla ner till stranden för att se fyrverkerier, men vi råkade gå till fel strand heheh, oppss... Så vi satt bara och pratade och hade det trevligt istället:) Och juste, vi hade en kameraman när vi surfade, men har inte fått dom bilderna än så ni får se dom senare:)
 
Dagen efter så for vi först runt i Honolulu och kikade runt lite och sedan drog vi oss ut mot Pearl Harbour, vilket jag tyckte var hur intressant som helst! Först fick vi se en dokumäntärfilm om allt som hände och sedan tog vi en båt ut till Arisona Memorial där ett helt skepp skönk och alla döda ligger fortfarnde kvar där och så, det var lite overkligt. Efter det gick vi runt och kollade på allt som fanns att se, det var som ett museum ungefär. Efter det for vi tillbaka till hotellet och chillade vid poolen ett tag innan vi alla tog bussen till amerikas näst största shopping galleria, där vi först käkade på Bubba Gump från Forrest Gump och sedan stannde vi resten av kvällen och kollade i butiker. 
  
 
 
 
 
 
Redo för fyrverkerier, så kooom hee inga!
Våran Italienare
 
 
 
Hahahha alltså den här bilden cracks meee uuuppp, Hanne försöker att inte vara med på bilden 
 
 
 
 
 
  
Vid poolen så har OS gått på varv, har varit lite mså speciellt med typ hälften av Europas nationer representerade och alla lika tävlingsinriktade, sedan när Sverige gick och vann fler än en gång kändes det bra, speceillt med 50 % norskar närvarande.
 
 
 
Om man inte behövde något från servitören hade man på första, annars bytte man så stannade dom
Haha just efter den hät bilden var tagen tänkte Andy att han skulle fylla på med cola i båda för at göra det jämt, sen blev han törstig och tog av ena glaset, vad tror ni hände? alltså blondaste ögonblicket någonsin haha.
Även the mall var halvt utomhus, det mesta var som det

Kommentarer
Postat av: Anna

låter ju helt underbart frida!!

2014-02-21 @ 04:51:19 / URL: http://www.usedition.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)