LOOK WHAT I GOOOT!

2013-09-13 @ 02:48:30
Lyckans ögonblick då jag kommer hem och hittar detta på köksbordet! 
 
(Kathy tar en bild och lägger upp på fb, inte oväntat alls, varav jag inte kollar i rätt kamera) 
 
Jag ger godispåsen till Kathy och tittar bort i några sekunder, hör ngn skrika, vänder mig, Kathy hade hittat lakrisen, dog av skratt.
Det var tydligen inte så gott, hahaha. Hon spottade ut det och drack 2 glas vatten. 
Man skulle inte kunna tro att jag är i USA här inte! Med min svenska flagga, SVEA tröja och marbaouu mjölkchocklad, oj vad jag har saknat dig. Chockladfreeak som jag är och 2 månader utan vettig chocklad är inte okej. TAAACKK mammmaa och resten! Saknar och älskar er! (Antar att ni får mitt första tack genom kathys fb;)) Och tackar gudarna för resorben! Trodde aldrig att jag skulle tycka att det vara så behövligt men det är så bäst här. För det första måste jag såklart dricka liter av vatten varje dag, och resorb hjälper ju alldeles utmärkt. Men sen är det så praktiskt med tanke på att det absolut är omöjligt att gå på toaletten under skoltid, vilket blir väldigt jobbigt när man måste dricka liter av vatten varav vätskeersättning is peeerfect! <3 
 
Lika bra att jag fortsätter på det här inlägget! igår var det ju 9/11 vilket var en väldigt känslomässig dag för alla. Vi pratade om det under nästan varje lektion och skolans militär, ja vi har en egen militärklubb lite läskiga är dom, hade ett "framträdande" eller vad man verkligen kan kalla det. Dom viftar runt med massa flagor, går åt olika håll när en gubbe skriker åt dom och så skriker dom tillbaka, haha ah ni fattar. Igår kväll såg vi på en dokumentär om det hela och det var lite allt möjligt om det på tv så vi kollade runt. Hamnade i värsta moodet och var fast framför tvn hela kvällen. Det är såklart att jag vetat om vad som hänt och allt sånt men det var som så mycket mer känslosamt när jag var här och massa grät i skolan och ah, det var som mer verkligt bara! Det är så stört hemskt! 
 
Idag så hade jag min första redovisning på engelska, eller ah iaf min första här borta framför en enbart engelsktalande publik! Det var under life science och vi hade gjort lite researched om olika extrema mord. Men det gick bättre än jag trodde så det var faktiskt inga större problem. Haha och Mrs. Kempton, den överdrivet snälla läraren som jag berättat om, hon satt längst bak i klassrummet med fötterna på bordet och avbröt mig typ 10 gånger med att skrika "you are doing great frida, so proud of you", haha så jag var som tvungen att stanna hela tiden och tacka för att sedan försöka fortsätta. Hon är så rolig, haha. 
 
Efter det så var det collegemässa under 3th period, så alla seniors samlades i gympasalen och det var massa college repressenterade där så man gick som bara runt och kollade efter att alla representanter pratat allmänt för alla. Men tycker det är ganska coolt hur det på en sån grej kan vara så himla mycket "schoolspirit", alla skrek och var helt galna på läktaren när dom pratade. Sedan var dom som pratade ganska bra på att få igång alla också, amerikaner är ju faktiskt heeelt galna. Slutade iaf med att alla hoppade på läktaren och skrek "mustangs, mustangs mustangs", galna människor. Och om jag var riktigt senior skulle jag vara så gaalet taggad för college!! Verkar så stört kul. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)