SISTER ACT

2013-10-09 @ 19:40:09
Så igår var jag som sagt på min allra första broadwayshow, vi såg Sister Act och den var faktiskt huur rolig som helst, skrattade som aldrig förr. Så det var himla kul:) Galet hur duktig folk kan vara också. Men det var absolut en upplevelse. Själva broadyway showen är placerad mitt i University of Arizonas campus och ojjjj vad jag älskar det. Skulle på riktigt kunna gå runt i tiiimmmarrr. Alla "gammla"(räknas som gammla här) lektionsbyggnader, alla dorms, fraternities and sororities, alltså typ Alpha Pi Omega, sen är det massa byggnader som bara är till för asiater och sånna specialla grupper. Tusentals av butiker som säljer UoA kläder, alla tusen människor går runt i dessa, små cafeer och matbutiker, 1000 takeout ställen, antar dom inte lagar mat så ofta, palmer runt om allt och massa parker, det är på riktigt heeelt underbart. Sedan har dom en gata som är väldigt oamerikansk och skiljer sig från resten av staden, det är massa uteserveringar, små uddabutiker(greeaat shopping), barer osvosv, hur mysigt som helst. Igår käkade vi på ett kinaställe med uteservering och maten var asm. Annars i USA så är det som mest the malls som gäller för shopping och snabbmatställen för mat, inte så mycket för uteserveringar. Sen när alla människor på denna gata är under 30 gör det ju väldigt intressant;) Väääldigt mycket fina pojkar! ;) Idag ska jag hänga med Carro och Michelle, vi vet inte vad vi ska göra dock, hopas ni har det bra där hemma, för jag har det då alldeles utmärkt här borta! 
 
Broadways showen 
 
 
 
 
Hej! 
Älskar verkligen din blogg!! Helt klart en av de bästa i år! 
Men jag är lite nyfiken på om din före detta världsyster bor kvar hos din gamla familj eller trivdes inte hon heller? Umgås ni även fast ni inte bor tillsammans längre? 
Kram - Josefine
Hej!:) Hon bor faktiskt kvar även fast hon är lite all over the place in the mind. Så vet inte vad som kommer hända på den fronten. Och hon är just nu med familjen i New Mexico så vet inte vad som kommer hända, men vi sitter vid samma bord i cafeterian och vi har dom vännerna gemensamma så antar att vi kommer träffas varje dag där:) Men mer än så vet jag inte, får vi helt enkelt se! :) 

Jag undrar hur det va att skaffa vänner. Fick du många vänner snabbt eller fick du kämpa? Jag tycker det verkar läskigt att åka ner och sen behöva vara heeelt ensam! - Julia
Alltså människor är ju faktiskt väldigt intresserade och amerikaner i sig väldigt öppna (skulle inte vilja åka på ett år till Sverige haha), så det var absolut jätte många som pratade med mig dom första dagarna och så, så man var utan tvekan inte ensam i skolan. Men sen är ju skillnaden de som pratar med dig i skolan och riktiga vänner. Och det var väl lite det som man fick kämpa för, jag tänkte att jag inte skulle sitta och vänta på människor att bjuda med mig överallt så jag tog, bokstavligttalat, tag i det på en gång haha. Jag frågade människor om dom ville göra ngt på helgen och sånna saker, istället för att vänta på att dom skulle fråga mig. Min skola och stad är ändå så pass stor så vet inte om dom skulle gjort det i överhuvudaget. Tror det är lättare i en mindre stad. Men det funkade hur som helst bra:) Sedan, gå med i en klubb elller sport! Där får du automatiskt vänner. Jag hade som alltid Alex också de första dagarna, vilket var skönt. :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)