PHOENIX

2013-10-30 @ 01:18:28
Heej vänner! Hur mår ni där hemma?? 
 
Så igår åkte Toni och Sammi hem igen till Colorado, vilket är så himla tråkigt för vi kom så himla nära på bara en lång helg, verkligen. I söndags så tog vi sovmorgon och jag hjälpte Toni med lite plugg så fick jag bort en hel del med. Sedan kom Allie över, grannflickan, och hjälpte oss att carva ytterligare lite pumpor, så vi gjorde lite dittan och dattan hela dagen, såg på en film, gick på promenad med Gordy och såå. I måndags vaknade jag upp med en svullen kind och världens tandvärk, tjejerna skulle redan till tandläkaren så jag följde med och dom tryckte in mig med. Mina visdomständer börja växa och det gör ooont(jag säger att dom växer så mycket eftersom jag blir så vis av mitt utbytesår), men det såg inte ut att vara ngn större infektion, kostade bara 1000 kronor för undersökningen.... Försäkringen man har täcker inte tandkostnader.. Efter det for vi iaf till the mall, det var onödigt att fara tillbaka till skolan eftersom dom ändå skulle hämta upp mig om ngn timme för att fara till Phoenix. VI käkade iaf lunch på eegees, hjärta, innan vi for till phoenix. Vi mötte upp Cindys kompis Brook och hennes underbara familj för middag och sedan hade nästan alla deras barn soccerpractise så vi tittade på det sedan körde vi tjejerna till flygplatsen. Efter det for vi till IKKEEAAA, vaaar sååå exited. Men blev lite besviken när vi kom dit och insåg att restaurangen var stängd. Men blev genast mycket gladare när vi kom till matbutiken dom har i slutet av varje butik och såg allll svenskmat som fanns. Holycow, dom hade sill, lax, julmust, musli, ostar, syltar, glögg, perpparkakor, kexchoklad, daim, damsugare, kladdkakor, gräddsås, kräftor, rån, kalleskaviar osvvosvvv till och med en adventskalender! Sprang runt som en lycklig galning, träffade en annan svenne som sprang runt på samma sätt, haha det var lite kul. Så köpte med mig en heel del, lyyycklig!!! Hade ingen aning om att dom hade så mycket, lixom i dom svenska butikerna är det ju som inget speciellt. Dit ska jag igen!!! Vi ska dit till jul och köpa glögg, lussekatter osv. Vi körde sedan hem och kom fram till sahuarita efter 12, hehe. Det var en trött Frida idag. Så ligger nu i sängen och dricker julmust och äter kexchocklad! 
 
 
 
 
 
 
 
Arizona, Sverige och USA
 
 
 
Enda sedan Cindy smakade en pepparkaka at the international festival är hon besatt, köpte flera lådor
Gräddsås, saft, julmust, musli, gifflar, daim ,chocklad, drottningsylt, lingonsylt, prästost, knäckebröd, kexchoklad, lakrits
Bästa frullen på länge.
 
Åh vad roligt att du ska till Hawaii! till vilken ö ska du? Bor själv på Oahu och här är det toppen! Hur trivs du i Arizona? :) - Sanna
Jag ska till Oahu! Flyger till Honululu, så avis att du bor där! Hade varit helt okej:) Och jag älskar AZ, naturen är så himla vacker och klimatet kan man inte klaga på så här års. Det är ca 30 grader här nu dagligen, när jag kom var det ca 45.. 
 
hej! tack för bra jättebra blogg:) jag undrar vad du tycker om explorius? funderar på att åka med dom,men är osäker därför att dom har en annan organisation i usa - Anonym
Jag älskar Explorius, hur nöjd som helst!!! Verkligen:) Och är supernöjd med Aspect som jag har här med. Men förstår verkligen hur du tänker, vet att det är dom som är supernöjd med explorius, men inte så värst med den amerikanska! 

Kommentarer
Postat av: sanna

guuu så roligt! du kommer verkligen älska oahu! Läste nämligen om Arizona nyss i skolan och blev så sugen på att ta en sväng dit, ser så fint och mysigt ut på bilderna :)

2013-10-30 @ 02:34:43 / URL: http://ohmyhawaii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)