Onsdag

2013-10-24 @ 06:00:00
Godkväll mina kära vänner, eller godmorgon kanske jag ska säga. Sitter och försöker få klart en uppsats som är due imorgon, eller uppsats är väl att ta i, den ska vara 2 sidor. Melisa körde hem mig idag efter skolan och direkt jag kom hem så for jag och Cindy iväg till Tucson och till the mall, jag hittade världens sötaste klänning att ha på mig överimorgon, men är inte helt hundra att jag kommer bära den för tydligen så har dom ändrat dansen till lite mer "casual", så det är inte tvång på klänning, så ska se vad alla andra ska ha på sig:) Jag hatar det här, jag vet aldrig vad som är lämpligt att ha på sig för amerikanerna är så annorlunda, haha. Och vissa grejer har jag ju som aldrig varit med om förrut, som detta ungefär! Men vi får se överimorgon helt enkelt:) Om jag bestämmer mig för att ha typ jeans så köpte jag ett par skor för under 100 lappen, så det var ju himla lämpligt. vet int ehur jag kommer lyckas komma tillbaka till lilla Umeå sedan och nöja mig med shoppingutbudet och priserna. Kommer bli intressant. Efteråt käkade vi på Chipotle vilket är ett mexikansk ställe, inte så jätte ovanligt med tanke på att jag bor typ 30 min från mexico men ändå haha. När vi körde hem runt sju så är det 27 grader ute, hur galet är inte det? har fortfarande inte vant mig med alla plamer och kaktusar, och oootroliga solnedgångar. Älskar det. 
 
Hon eee så liteeeen
Jag är så van med vädret, lixom ser ni vad jag har på mig och det är freaking över 30 grader? 
 
 
 
Baksidan, bak är den bara virkad, så man ser ryggen lixom
Kostade mig 180 kronor på Forever21
Det här är en av våra grannar som spökat ut sitt hus, och det här är veerkligen inte det värsta. Vissa är helt sjuuuka! Vissa har öppna sina garagedörrar så har dom som ett spökhus där inne.. Ett hus har "kroppar" hängandes från träden på framsidan och massa gravstanar och så, tusen med lysen och så har dom fixat med ngt ljudsystem för dom spelar läskig musik varje kväll. Cant wait for christmas haha
 

Hej! Jag undrar en sak. Du berättade tidigare om alla resor du, din Vsyster och Vfamilj skulle göra. Alltså med den familjen du bodde med förut. Hur blir de med dom resorna nu och kommer du fara på några nya resor med hon som du bor med nu?

Jadu, vet inte hur det blir för gamlafamiljen men antar att dom bara kommer åka på dom själva:) Vilket var lite tråkigt med tanke på allt som var planerat för oss, vilket jag uppskattar:) Men nu hade jag då turen att hamna i en annan familj som vill visa mig runt en hel del. Så redan om fyra veckor så ska vi först bila till grand canyon för att sedan rulla vidare mot Utah, salt lake city, för att stanna hos min vammas föräldrar där vi kommer spendera thanksgiving. I december så ska Cindys bästa kompis gifta sig i Las Vegas så då ska vi dit på bröllop och stanna där en lång helg. I januari så ska vi till Colorado för att åka skidor, the rocky mountains you know, kind of big deal hehe. Så då kommer vi flyga härifrån till Denver och sedan ta oss ut till en skidort. Sedan i februari är planen att jag ska försöka komma med Aspect´s resa till hawaii, hoppas bara att det finns plats:) Så då är det med utbytisar och jag har kollat med skolan och så, så det är lugnt:) I mars är tanken att vi ska till Mexico men vi har inte planerat ngt än, och i April så har vi pratat om och kollat på en kryssning från Texas till mexico och lite andra ställen i karibien, under 5 dagar men inget bokat:) och i maj går jag ut skolan och kommer fara till Washington D.C med explorius och fler skandinavier. Såå helt okej om jag får säga det själv, huh? ;) 

Kanske en konstig fråga, men snapchatar du med dina svenska kompisar nu? Tänkte att det kanske är jobbigt att hela tiden se vad de hittar på?:)
 
Och faktiskt så snapchatar jag ganska mycket med dom där hemma! Och ibland så kan det vara lite jobbigt, beror lite på vart jag är mentalt och gör för tillfället, men ofta gör jag så mycket här så det kanska är motsatt reaktion runt utav! Så det går helt okej, faktiskt:) 

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Du ser ut att vara minst 175 cm lång på bilden så hon måste vara väldigt liten! :)

2013-10-24 @ 23:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)