90 dayyys

2013-10-23 @ 06:30:00
Så jag har den bästa veckan ngnsin i stort sätt!! Har saker planerade hela tiden, varje timme av helgerna och varje veckokväll, vilket aldrig hände i förra huset. Skolan är fortfarande så himla bra, har så himla härliga klasskamrater att jag njuter av varje lektion, verkligen inte av själva lektionerna dåda utan människorna runt mig. Känns som om jag går runt och ler dygnet runt. Och min nya värdfamilj må vara den bästa, känner mig så orthört lyckligtlottad,känt mig som hemma från dag ett, och för ngn kväll sedan så satt jag och Cindy och verkligen pratade om allt och hur det var i andra familjen och så, så under natten så vaknar jag av ett sms som läser "Welcome home", då kom det lite tårar. Om ni inte redan förstått det så log det mig nyss, en av alla gånger, vilken himla tur jag har och villet underbart liv jag lever. Det har som blivit sådan vardag att jag ibland glömmer bort vart jag faktiskt befinner mig, men så ibland så slår det en. Vilket verkligen inte betyder att jag inte saknar er där hemma, lördag var en jobbig dag då jag hade extrem hemlängtan, det var ett tag sedan jag hade så, troligtvis de första två veckorna. Man kan ju tycka att jag borde haft det under tiden jag bytte familj, men faktiskt inte, kände mig ensam men var som så stolt över mig själv hur jag hanterade det jag gick igenom och ville verkligen göra det själv lixom, mina föräldrar visste knappt om att jag skulle byta familj förns det var officielt, jag kände som att det var ngt jag själv ville fixa på egen hand och det är jag himla stolt och glad över! Mycket starkare av det!:) men tillbaka till veckan! I måndags, igår, så hade vi massa människor över för bonefire på baksidan, vi gjorde smores oc berättade historier, vi höll på enda till tio tror jag. Och juste, på dagen så tog vi graduation pictures med the cap and gown, det var ett stort ögonblick, haha. Så idag stannade jag och Dakota efter skolan för lite skolarbete och allmänt umgås i det fina vädret, kan inte fatta att det fortfarande är över 30 grader ute på dagarna, och vid det här laget är jag ganska van. Sedan kom Cindy och hämtade oss och vi for hem, vid sex tiden kom Brook och hämtade upp mig och vi for till kyrkan för en costume/pumkincarving/halloween party för the young women, som jag nu befinner mig i istället för nursery som jag var i med andra familjen. Och det var himla kul, vi lekte massa lekar, carved pumpkins såklart och såg på lite videoklipp, himla härliga människor!! :)
 
Så imorgon så ska jag och Cindy in till Tucson för shopping igen, måste hitta ngt att ha på mig till homecoming this weekend. Eller ah, vår skolas har ju varit redan men jag ska gå med Carolina och gänget på Waldens, och vår skolas räknas inte ens. Så på torsdag har waldens en stor homecoming bonefire som jag också ska våldgästa och på fredag så ska vi första ha en tailgate, vilket är typ en bbq på parkeringsplatsen till ett sportevent, man har mat i allas bakluckor och en grill. Sedan är det deras homecoming game och efter homecoming dance. Och som jag nämnde tidigare också så kommer Cindys två döttrar och hälsar på i helgen vilket kommer bli superkul, hennes föräldrar kommer också så det blir ett fullhouse! Så på lördag ska vi på this biiiig parade som hålls här i Sahuarita och sedan på en BBQ för att sedan fara på ett b-party och efter det ska Sammi, Cindys yngsta, ha sitt b-party här hemma med massa kompisar. På söndag ska vi troligtvis på en countrymusiksak i stort sätt, eller det är ingen känd eller så och det är här i Sahuarita,  det är borta vid alla rancher och folk far dit och lyssnar på musik och umgås. Och måndag så bär det av till Phoenix och IKEAAA, sooo exited!!!! Mycket som händer som ni märker, är uppe i varv hela tiden, så ska nu försöka sova lite. Kramar på er!!
 
 
Grahamcrackers, grillade marshmallows plus choklad = S'mores, dock troligtvis 1000 gånger bättre med marabou, Hershey´s är inte så där jätte gott så att säga, haha
Alla fick varsitt tema, mitt var circus, hehe min näsa blinkade dessutom, 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kanske en konstig fråga, men snapchatar du med dina svenska kompisar nu? Tänkte att det kanske är jobbigt att hela tiden se vad de hittar på?:)

2013-10-23 @ 09:55:57
Postat av: En som undrar

Hej!
Jag undrar en sak. Du berättade tidigare om alla resor du, din Vsyster och Vfamilj skulle göra. Alltså med den familjen du bodde med förut. Hur blir de med dom resorna nu och kommer du fara på några nya resor med hon som du bor med nu?

Tack för en bra blogg!

2013-10-23 @ 10:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)