87 Days

2013-10-20 @ 03:40:00
Tjenare alla kära vänner! :D Klockan är snart sex här och jag väntar in lite kompisar som kommer över ikväll och vi ska carv pumpkins och ha en bonefire på vår baksida, vilket kommer bli himla trevligt tror jag :D Igår så hämtade jag och Cindy faktiskt upp Alex efter hon slutat skolan, tidigare värdsyster, och for iväg till clubhuset där dom hade en pumpkinpatch på minigolfbanan där man fick köpa en pumpa för 3 $, for sedan iväg till Fry´s för att handla himla massa onyttigheter. Haha och det roligaste hände när vi ska köra ifrån parkeringen, vi sitter i bilen och rullar lite sakta, så tittar Cindy ut genom fönster sen skriker hon "HAHA girls look, that man's thighs is huuuuge!" och så inser vi att rutan är nere och mannen står ca 1 meter från bilen, CIndy får panik och börjar gasa som attan, haha det var hiiilarious! Vi for iaf hem efter det och gjorde middag, sedan kom Tangya, utbytis från Tyskland, över och så gjorde vi caramel popcorn, bääästa som finnnnsss! Lite senare kom Dakota över och ännu senare Emily, vi såg film och åt så mycket onyttigt att jag inte vet vad, jag och Alex köpte som det som behövdes, sen tog alla andra med sig massa annat med. ojoj. Imorse så for jag och Cindy iväg in till Tucson för att träffa hennes syster och dotter för shopping, for runt på lite olika ställen och nu är jag här hemma igen :-D 
 
 
 Det här är ty hälften av alla popcorn, haha
 
 
Japp, ni kan kalla mig Frita. (pumpkin spice in my heart) 
Arizona girl 
 
Kan du inte berätta om din nya värdfamilj? - Anonym
Jamen visst kan jag det bra allt! Just nu bor jag bara med min vmamma, Cindy, som är kanske världens roligaste och lättaste person, vi trivs jätte bra tillsammans och det är sån skillnad mot förrut! Vi skrattar konstant. Efter jul så flyttar hennes yngsta dotter in med oss som heter Sammi, hon är snart 13 år. Just nu bor hon och hennes storasyster i Colorado med deras pappa men har bara bott där den här skolterminen. Men Toni, den äldre kommer stanna där! Men nästa helg kommer dom och hälsar på:) Så det blir spännande! Sen så har vi ju Gordi, vovven vår, och Nelly the cat, som förövrigt är lite små kära, haha. Men sen så har jag även "värdkusiner" som vi hänger med hela tiden så räknar halvt dom till min vfamilj. Vilket är två grabbar som går på min skola plus deras lillasyster:)
 
Tycker du att jag ska åka iväg till USA nästa år? Känns som att jag kommer missa saker hemma, börjar ha mer kul nu än tidigare mer fester osv, har lärt känna nya människor, vet inte om det är värt att åka iväg när allt börjar bli mer roligt om du förstår vad jag menar? Samtidigt förstår jag att man kommer uppleva sjukt mycket därborta och ett utbytessår är något jag tänkt på väldigt länge och tror att jag vill göra. Men är det värt det? Ska jag åka? - Anonym
Åhhh, jag känner igen mig såå mycket i det där! När jag gick i nian var jag heelt bestämd på att jag skulle åka för då var allt så tråkigt, you know. Sen när jag började gymnasiet trivdes jag så himla bra så jag började ångra mig och ville åka efter gymnasiet istället eller över sommaren meen när jag började tvåan så var ju allt som vardag igen kind of, även om jag hade jätte kul verkligen, men bestämde mig ändå för att åka då och det ångrar jag då inte en sekund! Allt är ju kvar när du kommer hem igen! Och nu när mina kompisar berättar om alla fester och så blir jag faktiskt inte ens lite avundsjuk för jag får ju uppleva så mycket här! Och som jag sa, allt det roliga kommer ju vara kvar när du kommer hem. Och om du har det som anledning idag, så tror jag verkligen att det kommer vara ngt du ångrar i framtiden:) Så åååk! 

Kommentarer
Postat av: Denise

Hej Frida
Min kompis är utbytesstudent i USA precis som du. Det jag undrar är om du saknar dina kompisar i Sverige ofta? Jag saknar iaf min kompis så det gör ont. Hur är det med er utbytisar? Saknar ni mycket eller har ni saker på gång hela tiden att ni inte hinner sakna? :)

2013-10-20 @ 15:19:32
Postat av: Webbyrå

Hej, Jag bruka kolla på din blogg, den är jätte snygg, stilren, professionell.

2013-10-22 @ 22:01:33 / URL: http://www.webbyra.st/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)