11 dagar

2013-07-14 @ 22:13:00
Nedräkningen har passerat två veckor så jag tänkte att det var tid för en packlista. Jag försökte att inte ha med så mycket kläder och tycker att jag lyckades ändå rätt så bra, testade snabt lägga ner kläderna i min resväska och det tog bara halva det stora facket, även fast jag vill ha med mig tre par jeans men känner att det är det enda som jag kommer ha svårt att hitta där(ja, jag vet att det är typ 50 grader men svårt att ha annat i skolan med tanken på dresscoden) Plus kommer jag ju ha kabinväskan att packa i, så känner mig lugn över packningen:) sedan har jag fått mitt ICA-kort också, så nu är allt med bankerna fixat. Kommer även ha med mig mitt visa, mina föräldrar kommer sätta in pengar på varsitt kort så kan jag ta ut pengar med ICA och betala med visa:) sen har jag fixat internetbank osv på båda så jag lätt kan föra över pengar. 
 
Har fått två frågor som jag tänkte besvara! 
 
Hejsan! Jag undrar vart man kan köpa en svensk flagga? :) - Ellinor 
 
Jag köpte min på vår turistbyrå här i Umeå! Annars har jag ingen aning, när jag var i Sthlm såg jag flera på olika souverniraffärer, men det beror ju på vart du bor såklart:) 
 
Hej! Vad är ett internationellt vaccinationskort och var fixar man ett sånt? :) - Maria 
 
Det är ett gult häfte som samlar alla vaccinationer man tagit, översatt på engelska. Det är en läkare som måste göra det med underskrifter och sådant, vilket är bra för då blir det ett bra bevis:) jag måste ha ett sånt för att visa min skola innan registrering:) och jag ska göra mitt hos min vårdcentral! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)