SOCCER WEEK

2013-12-06 @ 22:58:53
So its FRIDAY folks! Kanns saa skont, tyvarr ar jag pa skola dator nu och har inte vara bokstaver, men det far funka anda. Sitter in the library och vantar pa att 6th period ska sluta, som jag da inte har. Efter skolan are match som galler mot Mountain View, hemma har, som tur ar! Hela veckan har varit fylld med soccer, i onsdags hade vi oxa match mot Cholla, fast borta. Det var freeeaking freeezing, och JV (Junior Varisty) spelar alltid innan sa vi var ute for 2 hela soccergames. Och sen sa ar jag ju bara manager med, sa det var ju inte sa att jag rorde pa mig sen. Vi tre managers satt inlindande med massa filtar pa banken. Idag ar det annu kallare till och med, det var 0 gradigt imorse och frost pa bilarna!!! Thats a first. Men bunkrat upp med massa klader, trodde inte att det skulle blir sa har i AZ, dock bara nar solen forsvinner, but still.
 
Veckan har oxa bestatt av alldeles for mkt plugg, eftersom jag var borta forra hade jag himla mycket make-up-work to do, sen ar det finals om ngn vecka sa alla larare tvingar pa sa mycket nu. Och allt med fotbollen har jag inte haft en enda lugn minut. Sa helgen kanns extra valkomnande. Ikvall efter matchen ska Alex spend the night, dra ifran henne en aning fran andra hemmet. Jag ska gora kyckling, potatisklyftor och beasas(som tydligen ingen hort talas om(?)) fetaost och avokado till middag, har inte atit ngt liknande under hela tiden jag varit har, typ det enda vi ater hemma, haha. SA AR TAGGAD. Imorgon sa ska vi traffa upp alla andra utbytisar som Annilee(Local Coordinator) har i sin grupp for lite volunteerwork. Vi ska jobba for en organisation som fixar julklappar till hemlosa, fatiiga osv. Sa vi ska sortera och sla in julklappar hela dagen, vilket ar typ det roligaste. Som santas workshop, hehe. Efter det ska alla utbytisar hem till oss for pizza, bonefire och s'mores. Sen ska vi gora ngt artwork-thing som Annilee fixat. Sa ser fram emot allt det! Men nu ringer klockan om ngn minut sa jag faktiskt far vistas utanfor en stangd dorr, ha en himla bra helg allihopa!!
Min vackra manager-kollega Ceci before el game, och en dude fran skolan i bakgrunden som foljde med for att ge sin flickvan som spelade rosor, soo cute. Jag tror btw jag kommer typ tala spanska flytande nar jag kommer hem sen igen haha. Alla har pratar spanska heeela tiden. Inkluderat Ceci for suuure! Hon pratar typ spanska till mig. Haha sa igar borjade jag sjunga tengo la camisa negra, spanskamanniskor vet vilken! Och hela laget blev helt galna och skrattade som aldrrig forr. Lilla white-girl from sweden lixom.
 
åh SÅ MYSIGT! Can't wait tills jag själv firar jul i staterna nästa år. Fast hur känner du utan all snö? Måste kännas lite konstigt ändå. Men fan, Arizona skulle man ju inte tacka nej till ändå. - Tuva
Det ar jaatte mysigt!!! Allt ar sa mycket mer satsigt har, men jag som alskar julen tycker det ar underbbart, lixom i biblioteket som jag sitter i nu finns det 7 granar, varav en kaktus, tre snogubbar, och massor med lysen. Men det kanns konsigt med snon och speciellt att det ar ljust ute sa mycket langre. Men efter min Utah-visit sa fick jag nog med kyla och sant, sa varmen har uppskattsa!:)
 
vad heter shoppingcentret du var på? :) - Mikaela
Vi var forst pa Layton Hills Mall, sedan sa for vi till en annan i Ogden som jag inte minns vad den hette. Det var inga stora alls dock, eller ah, storre an Sweden-size. Men jag ar van med the Tucson Mall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)