CHRISTMAS

2013-12-25 @ 18:59:35
Idag är det jul här och vi har precis varit och lämnat av Emelie på flygplatsen, tråkigt värre men det var ju verkligen en bonus i sig att hon kunde komma så inga sura miner för det inte:D I förrgår så tog vi det himla passivt, vi lagade lite mat, for och handlade, såg fleeera julfilmer och på kvällen myste vi med svenskt julfika framför Elf. Igår så var det ju svenskt julafton(som ni förhopnigsvis är medveten om) och det kan man ju bra allt inte missa! Så vi började med att laga ytterligare mat blandad med skype med alla fyra av våra familjer tillsammans och sedan for vi ut på äventyr, for ner till the lake, till en fjärilspark och en "safari" park med massa metall djur haha, vi tog massor med bilder! Sedan for vi och hälsade på Carolina, min älskling som äntligen fyllde hela 18 år igår, så jag gav min present och hon fick träffa Emelie. Sen var vi tvugna att skynda oss hem för klockan närmade sig ju tre och då börjar ju Kalle Anka;) Så vi såg det på youtube och sedan åt vi den bästa middagen på länge alltså, lyckan var på topp! Vi såg Grinchen och tänkte vara jätte mysiga och fara till en jätte fin kyrka på midnattsmässa med en stor kör som sjöng julsånger, men när det hände då inte, vi hamnade i ngn kyrka med bara native americans och så katolska som bara den, så påven stod uppe och pratade heela tiden sen var den en native american med rakad skalle och en meter långt hår från nacken som stod med gurran och sjöng på spanska, haha så tre besvikna tjejer körde runt rancho och kollade på alla belysningar efteråt. 
 
Den som sa att det var svårt att koka gröt gjorde det då inte i en crock pot
 
 
 
 
 
världens bästa värdmamma
 
 
 
 
 
Kändes inte riktigt som jul dock i 30 graders värme
 
På vägen hemma träffa vi på lite vildahästar bara ngn minut från huset, lite coolt sådär
GLÖÖGGG'
 
 
Korven är köpt i vår affär, det enda paketet som fanns av den enda korven, och dom smakade preeecis som prinskorv!
smakade inte julskinka, men god varen ändå!
 
Alltså hushålssost, rödbetsallas, mimosasallad och brieost, dog matdöden
 
 
Vi öppnade några paket oxå, tackar Sverige för alla fina, och goda
Kyrkan vi gick till var ganska cool dock
Haha söte Emelie är sååå flygrädd, så vi ljög och sa att hon var minderårig, icke engelsktalande och att jag var tvungen att följa med hon till gaten. Och det funkade mycket bra
 
Ikväll ska vi till ngra kompisar för julfirande och middag! Men nu ska jag äta lite rester, hehe. God Jul på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)