SÖNDAG

2013-08-12 @ 01:55:54
Det är inte förns nu som jag verkligen börjar inse hur länge jag faktisk ska stanna här, jag börjar få lite vad håller jag på med, vad tänkte jag - tankar. Jag börjar redan nu sakna saker som är så avlägset, så som hemavan till exempel. Jag saknar hemavan även fast jag i vanliga fall inte skulle vara där förns december, om ens det. Och jag har bara varit borta två veckor, jag har varit borta två veckor hemifrån förrut men det här är verkligen på ett annat sätt. Samtidigt så känner jag, shit vad mycket jag har framför mig och ser verkligen fram emot det. Känner allmän livsglädje för det här året och jag ska verkligen ta bara på varje tillfälle! Och engelskan har börjat bli mycket bättre, den börjar komma väldigt naturligt och jag kommer på mig själv hela tiden med att tänka på engelska. Dock har jag inte upplevt första engelska drömmen ännu men å andra sidan kommer jag aldrig ihåg mina drömmar, haha. 
 
Igår började lite dåligt då jag mådde sådär men blev genast på bättre humör när vi for för shopping! Den här gången for vi till den största shopping gallerian i Tucson och den var freaking gigantisk! Jag är ganska säker på att jag missade typ halva för den var väldigt ologisk. Jag och Alex käkade på subway följt av frozen yoghurt och sedan tog vi bilen tillbaka till Green Valley för bröllop! Eller paret hade gift sig några dagar innan men hade själva bröllopsfesten igår. Det var nog bland det finaste, och amerikanska, jag sett. Kunde lätt varit med i film eller likannade. Det var på brudens bakgård som var hur stor som helst. Det var små fotäner och massor med blommor och träd och små stigar överallt sen hade dom två stora, proffisionella, fyrkantiga studsmattor nergrävda i marken brevid varandra. Dom hade satt upp ljuslingor mellan alla träd och levande ljus som hängde ner från slingorna i bollar. Alla bord hade samma dukar och stolar som var såhär klädda i lakan med en stor rosett därbak, väldigt amerikanskt. Och allt var i vitt och turkos. Eftersom det var typ drop in hade dom inte mat utan dom hade glass så fick man he på vad man ville. Plus såklart tårta. Och country musik på det! Bruden hade en utbytesstudent som syster för två år sedan från norge så hon hade flugit hit för bröllopet och vi satt och pratade himla länge, kul att höra! Sedan träffade jag massa seniors från sahuarita så det var kul, och bra haha. Det är galet hur varmt det kan vara om kvällarna, igår vid nio var det fortfarande över 35 grader ute! Efter det for vi till walmart, alltså walmart har öppet 24 h om dygnet och det det är tydligen folk som storhandlar 4 på natten. 
 
Nu ska vi snart till kyrkan och sedan kommer tre missionärer hit på middag. Missionörer är unga som far runt efter att dom gått ut high school för att typ predika och uppleva sin religion på andra sätt, typ. Alla mormoner gör i stort sätt det så det blir väl intressant i guess haha. Nämen dom är lika gamla som mig och Alex och vet inte riktigt vart dom kommer ifrån så det blir säkert kul! :) 
 
 
 
 
 
 
Alla fem för 200 kronor, det var ju nästan så att dom bad mig att slå till. 
 
Måste du gå om när du kommer hem? (vet inte vilken klass du går) - Amanda
 
Ja, det måste jag! Jag gick ut 2:an innan jag for hit:) Men jag gör två svenska kurser här i USA och så kan jag såklart skriva bort engelskan så kommer ha ungefär 4 kurser när jag kommer tillbaka sista året:) 
 
(Det här skulle postats för några timmar sen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)