3 veckor

2013-08-18 @ 19:30:07
Idag är det precis tre veckor sedan jag landade i Tuscon. Det känns som att jag varit här jätte länge samtidigt som det känns som att jag nyss kom! 
 
Igår så hade vi en hektisk dag. Vi började med att fara till en pool i närheten där min v-mamma alltid spelar vattenvolleyboll. Tykcer det är stört coolt, dom som spelar är för det mesta pensionärer, en är över 75 år och varje vecka spelar dom vattenvolleyboll, träffas för BBQ, spelar tennis ser på film eller liknande. Ganska kult pensionärs liv måste jag säga. istället för att spela låg jag bara och solade och läste i någon timme. Efter det for vi snabbt hem  och duschade för att sedan åka vidare för bio, vi såg Percy Jackson och den var bättre än jag trodde! Biosalongen var såå amerikansk haha. Dom sålde till och med hamburgare för att ta in i salongen. 
 
När filmen var slut körde vi in till Tuscon för att göra några ärenden lite varsom och avslutade på In-N-Out för middag innan vi for vidare till University Of Arizona för en football träningsmatch. Campuset var såå fint och såå stort och såå amerikanskt. Det var fraternities och sororities all over the place och massa dorms och egna butiker, det var verkligen jätte fint. Det var som dessutom en "stad" men bilvägar och sånt där, inte ett stängt campus lixom. Och arenan var gigantisk. Men eftersom det var en träningsmatch var det inte så jätte mycket folk, men det var kul ändå. 
 
Efter skulle egentligen jag och Alex på ett party hos en av utbytesstudenternas brorsa men matchen drog ut på tiden! 
 
 
haha inne på costco, det står alltså apotek och här kan du köpa godis, tuggumi och likannde, Jätte kul. 
Kevin gillar ketchup
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)