Tombstone

2014-01-05 @ 21:02:45
Så tänkte göra ett eget inlägg om detta, så igår på dagen körde vi till en stad som heter Tombstone, ni känner säkert igen namnet för det är flera filmer inspelade där. Så det är en tvättäkta vilda västern stad, och idag så är det nästan bara turister som håller hus där så alla som jobbar/bor där går runt i cowboy kläder, rider på hästar, pratar likadant osvosv. Och verkligen hela staden är precis som den var förrut så det var lite små kul faktiskt. 
 
Vi tog en turistur genom staden och runt om, sen gick vi på en "gunshow" fast dom hade gjort det som en komedi och det var verkligen hiiilarious! Efter det tittade vi i lite butiker och så, dom sålde cowboykläder för det mesta sedan fanns det fotobutiker då man klädde upp sig som dom klädde sig och tog familjefoton som sedan kom ut i sepia, vi överlagde men vi gjorde det inte haha. Det är bara 1 h och 40 min härifrån så vi var inte där allt för länge, körde hem redan vid 14:)
 
Så imorgon bärjar skooolan igen, känns ju sådär, men det blir en kortis vecka för på torsdag bär det av till Californien med alla utbytisar, så är as taggad på det!:) 
 
 
Tydligen en big deal i filmen Tombstone
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)