Långhelg

2014-01-21 @ 06:21:00
Hej alla mina vänner! Måndag kväll här borta även om det känns som en söndag eftersom vi haft långhelg, skönt som attan har det varit måste jag säga. Har dock tagit det väldigt lugnt under helgen, vilket har varit himla skönt, men har mått lite små dåligt så har tagit igen mig lite så där smått:) 
 
I fredags så hade vi som vanligt fotboll och efter det for jag bara hem och sovde mest tror jag, i lördags vaknade jag upp och så gick vi över till grannpojken som fyllde hela 4 år, så det var barnkalas på högrad kan jag lova, men kul var väl det. Efter det låg jag på studsmattan och läste klart Divergent, alltså huuur bra bok?? Läste ut den på 2 dagar, hehe. Gick sedan jag ut på en låångprommis med vovven vår, men tragiskt nog var det alldelees för varmt och såklart glömde jag vatten och var klädd i helsvart, typiskt. Lixom i januari och jag håller på att dö? nog har jag bra allt kvar mina svenska tedenser trots allt. Senare på kvällen, efter glömt middag, körde jag och Cindy till Fry´s för att handla improviserad, gudomlig "middag" och satte oss framför Tv:n och såg typ världens bästa film som jag dock glömt namnet på, haha. Söndagen började jag med skype med både mor och far min, pappa kommer ju om ca en månad(!!), så vi spred planer förfullt inför den veckan. Fortsatte dagen med en till liten prommis, men ej svart denna gång och sedan bara hängde runt huset och tog det allmänt lugnt, hur länge sedan var det inte jag gjorde det?? Jätte skönt iaf. Idag på vår lediga dag for jag och Carro upp i bergen och kanske det mest konstiga någonsin hände haha, vi blev jagad av en freaking ko? Haha det finns massa vildkor däruppe och en fick syn på oss och börja skrika sitt koskrik och kom efter oss, vi sprang för fulla livet och har aldrig varit så rädd men följt med så mycket skratt. Haha alltså det måste ju verkligen sett hur roligt ut som helst. 
Det här var min snap till Sverige när jag dog av värme
Det här var mitt humör efter jämfört med era -15 grader
vår middag, haha diggar chipsen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)