ITS CHRISTMAS IN SLC

2013-11-27 @ 17:49:34
Hej kära ni, jag har det mycket bra här i Utah och Salt Lake, himla fin stad måste jag säga. Påminner mig en aning om Europa med gamla byggnader, spårvagnar och mycket lysen. Tror det är det som är finaste, alla lysen. Arizona har så mycket stjärnor och stjärnforskare så man får inte ha gatulysen och liknande. Och nu runt jul så är det jätte fint här. 
 
Och "staden" som Cindys föräldrar bor i är såå mysig. Det bor ca 3000 människor och hela högen är verkligen amerikanska småstadsmänniskor, cowboyboots med hat, rider in på hästar, truckar är allt som körs och dialekten är på topp, haha. "downtown" består bara av lokaägda butiker, med ngra snabbmatsrestauranger dåda, och alla kollar på oss som jag vet inte vad för att vi är out off towners, veeerkligen småstad! Men tycker det är himla kul!!! :):):):) 
 
Så igår så for vi in till Salt Laake för att fira Cindys syster som fyllde 40, eller det tog oss typ 3 timmar att komma dit för att vi stannade på så många så ställen på vägen. Men vi käkade iaf på Outback och sedan får vi till the outside mall och det var hur fint som helst, jätte mycket lysen och julsaker. Lydia fick till och med sitta i tomtens knä. Vi skulle hämta upp tjejern på flygplatsen efter det men dersas plan blev försenat till midnatt, så vad gör man då? Jo, självklart Walmart som har öppet 24 h, så vi spenderade himla massa timmar där, haha. Och vi tog en sån här liten moped/permobil sak och körde runt i fullfart. Vi hade med oss Cindys syster, såklart, hennes brorsdotter och hennes 2 åriga dotter, världens sötaste!!!!! Men tillslut kom tjejeena och det är kuul att ha dom här! 
 
 
 
Lydia ääälskar Mimmi
 
 
 
 
 
 
Tappert försök att få Lydia på bild,
 
Hi guys im Toni!! Im Frida's host sister(: I have so much fun with her so i hope you know you arent getting her back, shes mine now :P okay byeeeeeeeee <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)