JULFINT

2013-12-02 @ 05:10:26
Hej alla kära. Nu är jag tillbaka i AZ igen efter en händelserik och minnesvärd Utah-vecka, har haft det jätte bra:) Igår så klev vi upp just efter 4 och lämnade huset vid 5, när vi körde in på uppfarten här var klockan nästan 22.. Så det var en resa på över 16 h i bil, men helt ärligt blev jag aldrig less, allt är ju så fint och nytt runt om. Sen är jag ganska bra på att sova med, så sov dom första 4 h och sedan lite till och från resten:) Så det gick alldeles utmäärkt. Och jag har sagt tidigare att jag saknat kylan, men en vecka i Utah botade verkligen det, var så lycklig när jag kom tillbaka till AZ och värmeeen. 
 
Imorse passade jag verkligen på att sova uuutt, i min "egna" säng, såg en julfilm igår kväll och myste på. Älskar julen så himla mycket och är så lycklig nu när det är decemeber, vårt kvarter hade då förvandlats när vi kom hem igår kväll till en julstad, jätte fint. Idag har vi pyntat granen, framsidan, restan av insidan, bakat pepparkakor, jag har bakat kanelbullar, vi har gjort pepparkakshus, julfilmer och julmusik har rullat konstant genom dagen. Ser fram emot juletider mer än ngnsin tror jag! Lite konstigt dock med 20 grader och bar mark. Ngn dag fram över ska vi fara till en gata i Tucson som tydligen är helt galen på juldekorationer. När man köper ett hus där måste man skriva på ett kontrakt att man lovar att gå all in med juldekorationer varje år, så det är jätte många som kör igenom där i juletid, det ser jag fram emot:):):) 
Världens suddigaste bild. Vi körde iaf igenom Nevada och Las Vegas
Vi har Rosa/Grönt jul tema
 
Tydligen har dom inte pärlsocker i staterna'
Snögubben dansar och den stora renen rör på sig (y)
 
Varför får inte familjemedlemmar hälsa på?:) - Amanda

Det är programregler:) Ganska säker på att det gäller samma för alla svenska organisationer, och då dom flesta amerikanske med ,utan min, som jag vet om:) Anledningen har jag hört att det var tillåtet förrut och när föräldrar kom så fick studenterna så mycket hämlängtan satt dom åkte hem, detta vart tydligen så vanligt att dom förbjöd det. Sedan att dom vill att man ska fokusera på värdlandet och massa sånt där:) Men jag känner att det är inget som kommer påverka mig:) 
 
Nu ska jag se ytterligare en julfilm,hehe, sen imorgon skola igen efter 9 dagars lov! 
 

Kommentarer
Postat av: Tuva - college blogg

åh SÅ MYSIGT! Can't wait tills jag själv firar jul i staterna nästa år. Fast hur känner du utan all snö? Måste kännas lite konstigt ändå. Men fan, Arizona skulle man ju inte tacka nej till ändå.

2013-12-06 @ 11:02:01 / URL: http://dreamsunlimited.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)