29 dagar

2013-08-23 @ 04:19:54
Imorgon är det fredag igen och den här veckan har gått så fort att jag inte vet vad! I måndags hade vi Rachel Challenge på skolan och det var väldigt många känslor hela dagen. Rachel är en tjej som dog i en skolskjutning 2001 och hon skrev en dagbok många år innan och hennes tankar har blivit väldigt uppmärksammade. Hon skrev mycket om mobbning och om livsfrågor osv. Men det var himla hemskt för dom visade massa filmklipp från skolskjutningen och intervjuer med elever senare och annat. Sedan handlade hela dagen om hennes "challenge" och det vart himla känsligt för många! Men det var en galen historia iaf, ni borde läsa om hon! 
 
Igår hade jag mitt första stora "prov" och det var nästan skrattretande. Det var dessutom American government vilket är min svåraste och seriösaste kurs med en lärare som går all in. Vi fick iallafall ett papper några dagar innan där det först stod fyra frågor som skulle komma på provet och det var lixom "vad betyder rule of law?" Och svaret behövde vara en mening. Det här var då den svåra delen på provet. Sedan stod det att det skulle vara 20 multiple choices frågor sedan några matching. Under så var det en rad av ord som man skulle plugga in. När jag ska göra provet så är provet det här pappret i stort sätt, förrutom att han hade lagt in svarsalternativ under alla ord som man skulle välja mellan, haha och det var verkligen inte realistiska alternativ. Det värsta var att när vi gjort provet så börjar alla säga att det var hur svårt som helst och att dom kunde svara på typ en tredjedel av provet. Haha jag visste inte riktigt vad jag skulle säga, haha. Det här var då ett jätte stort prov. 
 
Jag börjar verkligen vänja mig med vädret! Främst för att det inte alltid är över 40 längre men det borde ändå vara alldeles för varmt för mig men jag diggar det som attan! Jag kan lixom vara ute utan att få en nära döden upplevelse. Speciellt när vår coach gillar att tvinga ut oss på löparbanan för att springa laps, jag menar det är ju inte mänskligt att kunde springa och överleva när det inte finns någon vettig luft att andas in, men jag vänjar mig som sagt! :):):) 
 
Och helg snart igen och jag är såå taggad! Imorgon så ska den tjej som jag kommit närmast här ha ett birthday party och det ska bli så kul. Hon bor uppe på en ranch bland bergen och vi ska ha en bonefire vid hennes hus, med s´mores, haha, vi är ca 10 tjejer tror jag och så har hon en zipline som man ser Sahuarita ifrån, hur coolt? Det blir uppföljt av en riktigt amerikansk tjejsleepover med sovsäckar, skräckfilm och troligtvis skitsnack! Haha vi har haft värsta grejen med det här hela veckan, för ca 2 år sedan skrev jag en lista över saker jag vill göra här i Amerika och när hon bjöd in mig till en bonefire blev jag värsta exalterad för det var på listan och när jag sa det blev Brook ännu mer exalterad och tog en kopia på den här listan och har lovat sig själv att vi ska göra varenda sak innan jag far hem, vilket är himla fine by me, haha världens bästa tjej. På lördagen ska jag, Brook och Alex hämta upp utbytesstudenten från Norge, Hanne, för att åka till the mall och sedan vidare mot en baseball game som tydligen har en grym fyrverkerishow på slutet. Sen på söndag är det kyrka som vanligt, vilket inte jag har något emot! Får träffa alla små söta barn och ha roligt med missionärerna som är himla roliga, jag har introducerat innebandy till en av dom och han tror att det är super enkelt och att han skulle vinna stort, så vi ska försöka få tag på något som liknar innebandyklubbor och spela i kyrkans idrottshall, yepp dom har en idrottshall haha. Sedan kommer dessutom Brook också! Hon är mormon men går till en annan kyrka men ska joina oss i helgen:) Sen nästa vecka så är det spirit week! Vilket är nära man klär ut sig till olika teman varje dag i veckan, har pep rallyn och allmänt taggar till med skolan inför troligtvis den största footballmatchen under säsongen på torsdag! Vi möter Walden Groove vilket är den andra skolan i Sahuarita och det är rivialitet på hög nivå, brukar tydligen vara mycket slagsmål så jag är taggad, haha! Det bästa! Livet är ganska bra.
Vi hade lyckats matcha skolans färger i veckan, blå, guld och svart! Brook är längst till vänster sedan är det Kylie och Melisa! Och dom här grejerna runt halsen är ID:n, man måste ha på sig dom hela tiden och om man glömer en morgon är man körd! Men det är jätte praktiskt för det står både namn och årskurs vilket är himla behändigt när man hör tusen namn varje dag, kommer ihåg ett, sen kommer någon och pratar så finns namnet där! Sen perfekt när man vill utskilja freshmens från seniors. Som utbytesstudent uppskattar jag dom verkligen. 
 
Saknar er där hemma så mycket att jag inte vet vad, men försöker hålla mig sysselsatt och inte tänka så mycket på det, men älskar er alla så mycket! Hoppas första skolveckan varit okej för er som är kvar och ni som gått ut hoppas jag har något att göra, sköt om er, puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)