FINALS

2013-12-18 @ 04:56:00
Hej alla mitt i julstressen, inte är det många dagar kvar nu bra allt! Heeelt galet vad snabbt december gått, det är helt sjukt, utan tvekan den månaden som gått snabbast hittils. Och på julafton här(25:e) så har jag varit borta precis 5 månader och halva tiden! Jag har panik över det samtidigt som det känns som en lättnad att veta att man snart kommer träffa alla där hemma igen. Men altlså halva tden?? Vad är det för påhitt? Vet inte riktigt om jag litar på det alltså.. Känns som om jag nyss kom hit ju.
 
I veckan så är det ju iaf finals, hade i 1st period och 2nd idag, och förstår inte riktigt stressen över allt det här, eller jag har varit stressad med men det var verkligen inte precis svårt. För det första fick man ta med sig papper som man fick skriva vad man ville på, lixom då har du ju alla svaren om du bara varit lite ambitiös! Så på matte provet idag fick jag 114 % rätt och i forensics 118%, men då är det ju med 20 % extra också som vi har lyxen med. Så hade ngra fel:) Men imorgon är mina svåra kurser... Och såklart så bestämde sig just dom lärarna att vi inte fick ha med nå papper... Jag har American Gov och Engelska, Amer Gov är jag inte jätte orolig över men det där med engelskan hehe. Jag har fortfarande A men vet inte om jag kommer hålla den standarden imorgon. Hon slängde ut ett glospapper för någon dag sedan där jag kunde ca 5 ord av 50. Och det är ju lite små jobbigt när man går över definitionen så definerar hon med ett annat ord man inte kan, haha. Sen så är det på massa gramamtik och meningsbyggnader och sånt tråkigt, vilket jag hoppas kommer gå helt okej:) Menmen, det får gå som det går bra allt! Det braiga är iaf att vi får sluta 12 varje dag, för att man bara gör 2 prov,
 
Istället för att plugga ikväll så har jag gjort rocky roads nu i juletider och så har vi julhandlat och så:) Emelie kommer om fyra dagar!!!! Är oerhört taggad, och oerhört taggad på vårt julbord. Men har haft det lite små jobbigt med att hitta en svensk skinka, tydligen verkar det vara väldigt annorlunda, och man kan ju inte ha en jul utan julskinka lixom! Haha sen så har vi även kunnat trolla fram Kalle Anka som sänds klockan tre med engelsk text, så det ska ses prick klockan tre här borta;) På själva julafton här ska vi först lämna av Emelie på flygplatsen sen äta julmiddag hos ngra grannar och sedan hämta Logan på flygplatsen och dagen efter det första vi ska göra är att hämta mina värdsyskon på flygplatsen haha, tre flygplatsvistelser på 24h! Sen på kvällen kommer the Hardy's hem med, alltså Cindys syster och hennes familj så då ska vi ha den stora julaftonen som, här, med alla klappar och så:) Så det blir som tre juldagar i rad, med lite flygplats vistelser där emellan! 
I fredags då vi skulle fara och se alla juldekorationer var vi lite osmarta och var en dag för tidiga, så vi for på IHOP istället och käkade "frukost" där vi 21.00, det ovan är cremecheese fyllda french toast med glazerade jordgubbar, låter det dåligt lixom or what? 
Fått ett flertal paket från Sverige i veckan, inklusive detta julkort från min pappas fmailj, eller det var till Cindy om vi ska vara korrekt, men tycker det var himla kul haha. Jag fick vara med även fast jag är lite långt bort. 
Sitter och posar för mig själv med min Starb kopp istället för att plugga, 

Kommentarer
Postat av: Pascaline

Hej Frida! Fett kul att se att du har det så bra:D Det är verkligen sjukt att halva tiden snart gått!! I can't believe it! Vad heter hemsidan som du kan kolla Kalle Ankas jul på? Hihi, är man svensk utomlands så är man;) Ha det bra!

2013-12-18 @ 07:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)