OFF TO CALI

2014-01-09 @ 17:42:52
Så om någon timme bär det äntligen av till California! Vi blir 6 utbytisar plus våran Local coordinator och Cindy som vuxna, vi kör med en liten minibuss haha. Imorgon ska vi på Universal studios, lördag Six Flags och sedan på söndagen ska vi göra walk of fame, rodeo drive, venice beach och allt sånt där!:) Ser verkligen fram emot det här måste jag säga. Tar inte med mig datorn men ni får en fet uppdatering när jag kommer hem på söndag kväll:) 
 
Så första, eller halva för mig dåda, skolveckan har passerat, har bytt några klasser och har inte Kempton längre, ni vet den där uubersnälla läraren som vi inte gör något alls hos. Nu har jag istället basketball-coachen vilket dock oxå är lite kul när allt han gör är att prata om basket, och istället för forensics som jag hade med Kempton har jag nu Marine biology, det är om havet och sånt. Gillar forensics mer, hehe. Sedan har jag oxå bytt American Governtment mot Economics, med tanke på att jag går ekonomi i sverige borde det ju inte vara några större problem, kan man ju tycka;) Men läraren är heeelt underbaar, han brukar tydligen hänga i Östersund mycket för han har släkt där och är kääär i Sverige, så när jag sa att jag är från Sverige blev han som helt galen. Så lektionrena i veckan har bara bestått av att jag och han fått Sverige att se alladeles perfekt ut haha, pratat om the government och allt, så efter han berättat hur det är i USA så frågar han alltid, and Frida this is noooot how is it in Sweden, huh? och så gör han att Sverige verkar som bästa i landet i världen, så hela klassen har sagt att dom ska komma och bo med mig i Sverige, haha och nästa vecka ska vi sätta upp svenska ord för att beskriva allt i klassrummet, haha jag menar vaa? Men jag går bara med på det alltså. Han berättade en historia om när han var på bussen här i Sverige, så hade han tittat sig omkring och tänkte att svenskar var så hiiimlahiiimla snygga, han sa att han var helt chockad och att det var som himelriket, så han hade frågat den som satt brevid hur alla kunde vara så snygga, så hade personen brevid svarat att alla fula emegrerat till USA,  hhah tyckte det var himla kul. Sen gick han lite urspår från ekonmi efter det och berättade hur svenskar rör på sig, har bussar och allt bra med Sverige haha, och det här var en hel lektion kan jag ju tillägga! 
 
Måste bara berätta en till grej som hände i veckan som jag aldrig tror skulle hända i Sverige, så under yearbook i veckan så har vi fixat satt alla skolfoton som alla elever tagit hamnat på varsinn disk som är till föräldrarna, vill ni veta orsaken? Ifall någon skulle bli kidnappad, hahah jag menar hur sorligt är inte det?? Så ifall någon blir kidnappad så ska föräldrarna ha den här disken för att ge till polisen så dom kan sprida bilden. Så en veckan arbete, bara för den orsaken, jag menar är det verkligen så vanlgit?? Haha vet inte riktigt om man ska skratta eller gråta åt det här. 
Nydushade och havregrynsgröt till frulle, världens godaste gröt i protionsförpackningar med äppelbitar och kanel i. 

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hur är engelskan när man har varit i USA i en månad? Lär man sig mycket eller lite? Vad utvecklas mest talspråket eller skriftspråket? Några tips på hur man kan förbättra sin innan man åker dit till USA?

svara gärna i inlägg och skicka till mig att du har svarat.. ;D

2014-01-09 @ 22:51:50
Postat av: Emma

Ååhh saknar dig så himlahimla mycket!!! Ha de bäst i cali och hälsa från mig! Love ya girl 💖💖

2014-01-10 @ 00:23:49 / URL: http://emmahurtig.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)