CALI DAG 1 & 2

2014-01-14 @ 04:51:00
Så i torsdag drog vi ju, som sagt, till härliga Californien! Vi lämnade Tucson runt 1 tror jag, och det första som händer mig är att jag upptäcker att mitt kort är spärrat??? På väg till ett ställe när man är helt beroende av pengar, men som tur var löste det sig med. Nu måste vi bara beställat ett nytt från Sverige och sedan skicka hit bort... Efter en halvtimmes körning träffade vi på vääärsta trafiken, det hade varit en olycka med 19 bilar inblandade och 3 döda, så redan mellan Tucson-Phoenix osm vanligtvis ligger på under 2 timmar fördröjdes till över 5 timmar, inte så lyckliga nej. Som tur va hade vi storsjung hela vägen. Sedan när vi blev lite väl utråkade så hade vi lite kinesiska brandövningar, när alla springer ut ur bilen, ett varv runt, och sedan in igen innan kön rör på sig. Med tanke på att vi hade en 8 sittsig bil kan jag ju nämna att det inte var det lättaste, haha! Vi kom fram vid 1 på natten, tanken var att vi skulle vara framme 8.. 
 
Morgonen därpå var det dags för Universal Studios, alltså vilket ställe. Jag har varit på den i Florida men måste säga att denna var bättre. Mestadels för Studio Touren som dom hade, dom spelar ju faktiskt inte 100 tals med filmer på det området, så vi såg inspelningen av CSI Las Vegas, och massa andra program som körde på samtidigt i dom olika bygnaderna. Vi såg Visteria Lane, Who-ville from The Grinch och masssooor mer, dom kunde till exemple få det att regna när dom ville och sånna saker! Och alla andra saker dom har på parken var verkligen minst lika coola. Förstår inte hur dom lyckas göra allt! Haha i slutet av dagen gick vi på en show när dom visade special effects, och så har vi då knäppgöken i gruppen, Julien, som förövrigt är den rooligaste människan jag träfat i hela mitt liv, han gick i allafall upp på scenen för att vara med och spela lite teater, alltså jag lovar och svär att jag aldrig skrattat så mycket någonsin! 
 
Efter parken så käkae vi middag på HardRock cafe och sedan hade vi konstigt kul utanför, dom hade som ett torg med en bilboard med musikvideos på så vi shaka loss ett tag haha. Efter det så körde vi till Walk of Fame och strosade runt där ett tag, hade kul på musiktrappan och sedan i gigantisk godisaffär. Vi rullade sedan hem vid midnatt:) 
taggade i baksätet. Mina två norskar, har vait konstant kamp mellan våra två länder alltså
 
 
Alla bilar från filmer under studio touren
dom skapade en flodvåg bara sådär
Visteria lane!
Who-Ville
Från Världarnas Krig
 
 
Eirik köpte sig en liten dounat
Vi var på en stuntshow, galna tider, just efter detta flög ett stort jädra brinnande flygplan in och landade just framför oss, men var lite för chockad for att ta upp kameran haha
Haha Julien i blått
 
 
 
 Ungefär såhär såg hela resan ut, med massa sång
 
Vad vi gör? ingen som vet
Jag och Hanne skrev våra namn på en bit papper och tejpade fast, nu har vi oxå en stjärna
 
 
 
Harry Potter gänget och Eirik
 
 
 
Resten av dagarna kommer inom kort!:)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Åh, jag var i Californinen i somras och besökte också Universal Studios, så jäkla coolt det var! Längtar tillbaka så himla mycket, så kul att få se dina bilder och veta att man varit där :D

Är dessutom blivande utbytesstudent och det är verkligen jätte kul att följa din blogg! :)

Svar: Åhh jag vet precis känslan, och universal var verkligen ngt speciellt alltså!
vaaa kul, du kommer då verkligen inte ångra dig!
Frida Bergström

2014-01-14 @ 17:45:34 / URL: http://dreamsofamanda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)