Gameday

2013-09-07 @ 02:21:00
Today is gameeday, vi möter Empire och folket är lika taggat som förra matchen. Även fast det inte var spiritweek så hade alla på sig gult och blått i skolan och the football team, varsity, hade på sig kostym och var väldigt stiliga. Vi ska snart iväg för att köpa med oss mat till matchen och sedan tagga till! 
 
För övrigt så har jag dragit på mig världens förkylning, det är så himla kallt i skolan och så himla varmt ute så det kanske inte är jätte konstigt. Blir tex alltid sjuk utomlands när man är inne på butiker med AC. Och jag är då inte den enda, idag hade vi ett quiz på matten och alla satt och nyste, hostade osv så det slutade med att  Mr. Clark brast ut i skratt och gjorde värsta grejen av det istället. 
 
Veckan har varit mycket bra, snabb som vanligt, hinner ju knappt blinka. Lite mycket skolarbete bara, som tydligen var väldigt överambitiöst av mig, Vi skulle skriva en essay på engelskan, en essay tänkte jag, det är ju lixom en uppsats så jag kämpade och kämpade och fick ner över 2000 ord, när jag kommer till skolan och när den är due ligger medelmåttet på kanske 200 ord, haha och läraren skrattade åt mig. Måste börja ta allt med en nypa salt och inte göra som i Sverige känner jag haha. 
 
Vad har annars hänt för roligt i veckan? Haha jo juste, för någon dag sedan när klockan ringde för lunch gick jag som vanligt till cafeterian och dom har satt upp värsta utrustningen utanför och typ 5 kockar står och grillar hamburgare och kött, alltså framför en, och man kunde beställa olika saker och berätta hur man ville ha allt, till och med en hyffsad sallad! Tydligen gör dom så lite nu och då. Uppskattat! 
 
Imorgon så ska jag träffa Carolina och hennes kompanjoner, vi ska troligtvis först till the mall och sedan ut för middag och avsluta med bowling. Så det blir skooooj. Men nu ska jag till the big game, ta hand om er där hemma! 
 
Mina två "plugg" ställen, Starbucks och poolen. Brukar faktiskt få ganska mycket gjort. 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej! Jag hittade nyss din jättefina blogg!
Jag är såååå sugen att åka till USA ett år som utbytesstudent. Och har lite frågor.
Kan man åka med en vän från Sverige? Hur mycket kostar allt/hela resan?! Hur bra betyg måste man ha för att kunna åka? Tacksam för svar!!

2013-09-08 @ 15:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)