40

2013-09-04 @ 02:27:31
Hejsan hoppsan alla glada. Jag kom precis tillbaka från gymmet och sitter nu i min sköna säng och dricker Arizona ice tea, tackar gud för den drycken. Just nu kostar dom 3 kronor styck så lagrar för tillfäfllet. Samtidigt pluggar jag litegranna, eller jag skriver ett indexcard som man får ha med sig på vårt life science prov imorgon. Man får alltså ett kort som är ett halvt A4 och som man får skriva ner vad man vill på för att sedan ta med sig det på provet. Man får skriva hur mycket och hur litet man vill. Vi har även fått ut reviews, alltså repititioner, på alla kapitel hittils vilket har varit i form av frågor, mulitple choices såklart. Och hon sa idag att alla frågor på provet kommer ifrån reviewsen, det är typ 40 frågor som vi fått ut totalt, det är med andra ord bara att skriva ner svaren på dom på index kortet. I mean common? Plus så har vi dessa andra kort som vi kan använda som poäng. Haha jappjapp.. Har dock lite mera läxor också. Dom hatar inte att ge upp homework i detta land kan jag meddela. Man får homework i nästan varje ämne varje kväll, åt andra sidan är det döenkelt. Dom ger som bara ut för att vara taskig, det är så mycket mer kvantitet här istället för kvalitet. Tex i Engelskan ikv ska vi forma en mening, and thats it. Men ibland kan dom vara ännu taskigare och ge homework som är så mycket att det tar jätte lång tid även fast det är så enkelt att man inte behöver tänka, man behöver bara göra det. Sedan har det inget att göra med lektionerna heller, då blir man less. 
 
Jag har varit här i AZ över 5 veckor, nästan 6 veckor från Sverige och det känns å ena sidan som om att jag varit här i en vecka men att jag varit borta från Sverige ett helt år redan. Tiden här går så hiiimla fort, jag har typ redan nu ångest att jag snart kommer sitta på planet hem, seriöst. Jag har också så mycket att se fram emot dom här månaderna att jag vet att det bara kommer svissa förbi. Börja med nästa månad har vi en resa varje månad fram tills april och med andra ord näst sista månaden här. I oktober ska vi bila till New Mexico, först till Albuquerque för the ballon festival, det är en luftballongsfestival som tydligen ska vara jätte häftig, sen ska vi vidare till Kevins bror en natt för att sedan fara till Angel Fire och en stuga vi hyrt där. I November ska vi på en campingresa här i AZ och december månad ska vi Sedona och Grand Canyon, vi firar nyår i Sedona så vi går in i januari. I februari ska vi till Las Vegas och i slutet av månaden kommer troligtvis far och bror min, japp ni läste rätt, med Aspect så får föräldrar komma efter 1 februari. Så dom ska vara en vecka här då vi bla ska på en NHL match osv. I mars flyger vi till Hawaaiii i en och en halv vecka, vi ska på två av öarna! Och sedan vipps så är det april och i maj är det graduation. Galna tider säger jag bara, jag har det så himla bra här och försöker verkligen ta vara på allt! Men har så himla fina vänner här som har huvudet inställt på att göra det här året till det bästa. Dom har så mycket saker planerade att jag inte hänger med alls. Mycket att se fram emot, indeed! 
Wilmis ser du din nalle i hörnet?
 
Kom på att jag glömt visa mina foton som jag hängt upp över sängen! 
 
Nu ska jag göra klart det här kortet och hitta på något roligare, puss på er. 

Kommentarer
Postat av: Wilma

Jag ser den!

2013-09-04 @ 20:48:17
Postat av: ida

saknar dig så mycket frida!!

2013-09-05 @ 20:22:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)