MONSTER CUPCAKES

2013-10-13 @ 22:00:55
Hej alla där hemma:) Hur har ni det? Hoppas ni har det bra. Idag är min 80:e dag här i staterna, kan ni tänka er det eller? Det kan då verkligen inte jag, känns helt galet. Igår så kom Brook hit tidigt och vi pratade i över 3 timmar tror jag, om livet allmänt och det var faktiskt himla skönt. Efter det så gjorde vi cupcakes och kom på ideen att göra dom som monster haha, varför? Ingen aning. Vi hade kul iaf men dom var inte så goda så vi gav bort dom till våra grannar med små barn som gillade hur som såg ut, haha. På kvällen så lovade jag att följa med i bilen när brook skulle skjutsa hennes syster och kompisar till majsfälten. Det är en lag här att om du är under 18 får du bara ha en person i bilen, men eftersom jag är 18 så kunde vi fylla baksättet:) Så vi skjutsade ut dom till dom där läskiga majsfälten jag berättade om och jag och Brook såg Runner Runner på bio medans dom var där. Faktiskt jätte bra film, rekomenderas starkt till alla. Har inte varit på bio så ofta i hela mitt liv som jag varit här under dessa 80 dagar, seriöst. Men här kostar det 40 kronor också och då kan du se hur många filmer du vill i rad, eller byta om du känner för det mitt i. Idag så var det kyrka, Cindy är också mormon och går i samma kyrka med i en annan församling som, mycket större. Och Brook är i den här församlingen så gick med hon till young women vilket faktiskt var bättre än jag trott, så det vill jag fortsätta med:) Och dom göra massa roliga saker, som nästa vecka så har young women och young men tillsammans en carv pumpkin costume party, så det kommer bli skojsigt värre :D Ikväll ska vi på middag hos Cindys syster och imorgon börjar skolan igen! 
 
 
 
 
Vilken ''organisation'' åker du med? Funkar den bra? :) - Emma

Jag åker med explorius från Sverige och har Aspect här borta, och är subernöjd med dom båda!!! Utan tvekan, älskar explorius och Aspect har jag inte fått sådant jätte bra grepp om eftersom jag inte varit här så länge men dom har inte gjort ngt att klaga på och jag kunde byta familj snabbt med :) 

Kommentarer
Postat av: mormor

Ser att du har kul mitt största barnbarn! Saknar dej

2013-10-14 @ 06:20:03
Postat av: Anonym

Tycker du att jag ska åka iväg till USA nästa år? Känns som att jag kommer missa saker hemma, börjar ha mer kul nu än tidigare mer fester osv, har lärt känna nya människor, vet inte om det är värt att åka iväg när allt börjar bli mer roligt om du förstår vad jag menar? Samtidigt förstår jag att man kommer uppleva sjukt mycket därborta och ett utbytessår är något jag tänkt på väldigt länge och tror att jag vill göra. Men är det värt det? Ska jag åka?
Jätteflummig fråga kanske, men hoppas du förstår och kan svara, har beslutsångest!
Kram

2013-10-14 @ 22:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)