JAG ÄLSKAR SKOLAN

2013-10-03 @ 05:04:21
Den där rubriken trodde jag aldrig skulle komma ifrån mig! Men efter det förra inlägget känner jag att ni behöver veta att jag fortfarande har det så himla bra här, tack vare skolan! För det första så är det så enkelt så att man behöver som aldrig riktigt tänka, vilket är ju egentligen varför skolan är tråkig. För det andra så går det så himla underbara och framför allt roliga människor på SHS, jag skrattar hela dagarna, seriöst. För det tredje så är ju himla American High School grejen ganska så ball. Jag tror inte jag har varit på dålig humör en endaste gång sedan skolan började, så är himla tacksam att det går så bra i skolan. Det som är lite tråkigt är att det inte riktigt är riktig high school spirit, ingen går på homecoming eller satsar på spirit weeks och sånna grejer. För allt handlar om sport på skolan, det är gaaalet vad folk är inne på det alltså. I fredags så förstörde the star player in the football team hans knä och blir borta i 6 månader, det är det enda människor har pratat om hela veckan haha. Folk är helt förstörda. Det är nog pga av allt idrottande som folk har seriöst dåliga betyg och suger i skolan, SHS är en av de sämsta skolorna studiemässigt, hehe. Men däremot en av de bättre idrottsmässigt! Har jag nämt att the footbaall team har, jag tror att det är, 10 coaches? Jag menar det är ju helt galet, dom har typ en personligtränare, seriöst. Och på matcherna så har alla stora headset och står och skriker åt varandra genom dom , det ser jätte kul ut. Jag och Emliy satt och disskuterade varför dom ens har headset, dom står ca 5 meter ifrån varandra. Men det ser himla proffsigt ut iaf. 
 
Och vet ni vad jag fick reda på idag? Vår graduation-night(en kväll då alla seniors gör ngt "för sista gången" innan graduation) kommer troligtvis hålla hus på Disney World, CA. Det kommer vara vi och tre andra skolor som dom låser in på Disney World en hel natt, man åker härifrån typ middagstid så man är framme vid midnatt och stannar sedan tills dom öppnar som vanligt på morgonen. Ganska grymt att vara så få på Disney World en hel natt. Hoppashoppas det blir av! Dom gjorde det förra året så förhoppningsvis. Och Poder Puff som jag berättade om blev inställlttt...! Jätte tråkiiigt. Varför vet jag dock inte. 
 
För övrigt så kom jag nyss hem från en intervall runda, älskar att man kan springa ute nu och det skadar ju inte att det är dödligt vackert utomhus medans man springer. Nu när jag sagt till min nuvarande familj att jag ska flytta är det ganska awkward här hemma, så har spenderat mycket tid med långpromenader/springturer(y). Men jag ska flytta på lördag, så det känns grymt. Kan egentligen flytta imorgon men det är surrvivor på skolan, vilket är en "tävling", som typ fear factor, det är 5 lag som tävlar och dom måste äta äckliga saker och göra massa konstigheter, ska sjläv inte delta men kolla på! Och det håller på till midnatt så kanske inte bästa ideen att börja flytta efter det;) Och fredag är homecoming, som jag nämde tidigare så går typ ingen, och det är värsta ofancy, det är lixom på en "restaurang" som också är en minigolfbana(?) Men måste ta kort för yearbook så jag och Brook ska troligtvis gå och ha kul för oss själva:) Men på lördag är jag all set och sedan är det faaalll break! Loovely
Min fina SHS/Senior tröja, alla årskuller har varsinn färg så på peprallyt på fredag så sitter alla med sin årskull som har samma färg så bildas det som färggrupper. 
Class of 2014! 
Har lovat att visa dom sterotypiska skolbussarna
 Det här är det jag springer brevid på kvällarna. Men björkarna står kvar fint där hemma? 
Hej Frida!! Jättebra blogg verkligen! Jag funderar på att åka till USA nästa år men jag har sån beslutsångest, ena sekunden är jag astaggad men nästa så känner jag att det inte spelar någon roll! Var det så för dig också eller var du säker hela tiden? I donno what to dooo - Emelie

Ohh dont you worryyy! Jag var verkligen inte säker hela tiden, ena sekunden undrar jag vad fan jag höll på med och andra var jag så oerhört taggad att jag inte kunde sitta still! För mig berodde det helt på vilka saker jag fokuserade på, om jag tänkte på familjen hemma så började jag typ gråta, men om jag tänkte på alla upplevelser här skrattade jag åt min familj i stort sätt! Så det är absolut normalt! Men om det är något du vill göra, DO IT! Det är svårt många stunder men så värt det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)