UofA Homecoming

2013-11-10 @ 20:27:00
Tjenaremoss alla svennebannaner. Denna vecka har verkligen inte varit ngn höjdare kan jag meddela. I måndags så började ju tryout för soccer så var as taggad och gick på den träningen men mådde inte alls bra. Och tisdag morgon hade jag 40 graders feber och kunde knappt andas för allt snor haha. Så jag blev hemma och så fortsatte det i stort sätt hela veckan. Trodde jag mådde bättre i fredags så gick till skolan, meeen så var tydligen inte fallet så efter 2nd period så var jag tvungen att fara hem.. Vilket inte heller var tvär gjort, det är typ svårare att ta sig ut från skolan än att råna en bank. Så det blev himla mycket komplikationer men typ en 45 min senare så skjutsade snälla Emily hem mig. Sedan när Cindy kom hem så for vi till läkaren och jag går nu på antibiotika efter en infektion i kroppen. Och har pratat med soccer-coachen och jag ska få fortsätta mina tryouts när jag är redo igen, vilket är ju himlans bra:) Så får hoppas att det blir snart! 
 
Men till roligare saker, för typ 2 månader sedan så köpte jag och min gamla vfamilj biljetter till UofA's homeocomingame mot UCLA, och dom erbjöd sig att ta med mig även fast jag inte bor där längre, och jag ville ju inte precis kasta bort biljetten, så jag följde med! Men sen visade det sig att Alex, min förra vsyster, hade sin drama play igår kväll, då matchen var, så hon kunde inte följa med, så det var bara jag och mina förredetta vföräldrar, plus min coordinator och hennes dotter. Så tack vare dom så gick det absolut vägen!!:) Och tycker att det är skönt att även fast allt som hänt så behöver vi inte hata varandra. 
 
Så dom kom och hämtade mig vid fyra, så körde vi till campus i tid till deras homecomingparade(det är himla mycket parader här borta alltså), men det här var då absolut den roligaste, haha alla studenter var så himla packade, speciellt alla fraternities and sororities, och det var så hiiiiimla mycket folk!! Så det var gaalet mycket festligheter. Efter paraden så gick vi igenom tailgaten, en tailgate är när massa bilar, och med bilar menar jag gigantiska husbilar och liknande, samlas på en jätte stor yta före ett sportevent och sätter upp partytält och liknande och framför allt tvapparater som visar sport, och så har man som en gigantisk BBQ/party/uppladdning/vemkandrickamest sak. Väldigt amerikanskt. När vi hade gått igenom den var det dax för the players walk, alla ställer upp sig som en gång och så spleas värsta musiken och så går spelarna igenom in till arenan, snacka om boostkick alltså. Och efter det följer alla efter in och sätter sig. Det var nästan fullsatt, vilket betyder nästan 60.000 människor, så det var en väldans stämming. Haha och vi satt såååå högt uppe, jag är inte den som är höjdrädd, men jag var lite vinglig i benen bra allt. Mest för att det var så himla brant. Gå upp för trappan var lite små läskigt, hehe. Och oturligt nog så förlorade doom, vilket var väl lite mså tråkigt men det var himla spännande i slutet iaf. 
 
Imorgon(måndag), är vi också lediga pga Veteran's day, och vi har såklart soccerpractise hela dagen, vår coach är galen när det gäller träningar, så får inte träna än men ska iaf iväg och titta på! 
 
Och juste! Helt oplanerat, så har Hanne och Eirik, som är två utbytisar här i Sahuarita som går på Walden från Norge, bokat samma Hawaii resa som mig! Så vi kommer flyga tilsammans. Och en månad innan har vi bokat Kalifornien med vår LC, vi har samma local coordinator. Så än så länge är det jag Alex, Hanne och Eirik som ska till CA, men förhoppningsvis ska en kille från Tyskland med också. 
Haha dom hade en vattenrutchkana på deras flak
 
 
Det ni ser i vänstra hörnet är ngra som tog med sig en hoppborg(?). 
 
"UofA"
 
 
Ungefär så här långt ifrån satt vi, hehe
haha tyckte det här var lite små-amerikanskt
 
 
Jag var då det största fanet however
 
hur mycket kostar det att göra den resan? för den gör man med organisationen eller? :) ska nämligen åka som utbytis med Exploius nästa år jag med :) - Jessica
Ja, man gör den med organisationen men inte med Explorius, utan med sin amerikanska. Eller den amerikanska har ofta ett sammarbete med ett företag som annordnar gruppresor enbart för utbytesstudenter. Så jag har Aspect här, men på resan så kommer det vara från andra org också! :) Och den som jag åker med kan alla org åka med, så vilken du än får i USA kan du alltid åka med explore-america(http://www.explore-america.com/). Och själva resan kostar 899 dollar, men sen måste man fixa flyg själv. Så det proset beror ju helt på vart du hamnar i USA. Om du ska resa från NY kostar det mer än om du ska flyga från CA tex:) Men i det priset ingår mat och alla aktiviteter, ja, du kan ju läsa på länken!:)
 
Hej! Jag ska åka som utbytesstudent nästa år och när jag läser din blogg längtar jag mer än någonsin!! Jag har några frågor till dig, som skulle vara jättesnällt om du svarade på. Vilket företag åkte du med? Vilka svårigheter har du stött på sedan du kom till Arizona? - Ebba
Jag åkte med Explorius, vilka jag rekommenderar starkt utan tvekan! :) Och den största svårigheten är för mig hemlängtan, men den kommer och går i himla stora svängar och har aldrig känt så starkt att jag vill åka hem, så det är inget jätte stort hinder. Sen så klart när jag ville byta värdfamilj! Men det gick ju himla smidigt och snabbt:) 
 
Önskade du att hamna i Arizona, eller valde typ Explorius det åt dej? är nervös att jag kommer komma till någon delstat som jag inte gillar...kram! - Jessica
Jag önskade inte att hamna i AZ, men faktiskt så tänkte jag önska AZ men var för sent ute, så det blev ju lite roligt. Och även om jag ääälskar Arizona så hade det var himla kul att hamna i ngn mer "low profile", som typ Wyoming eller ngn sådan just för att här så är 70 % av befolkningen och kulturen hispanic, så det är verkligen inte allt amerikanskt. Men jag tror inte att det finns ngn stat som du inte kommer gilla, för väldigt lite hänger i staten. Och jag vet hur du tänker, jag ville verkligen inte heller hamna i typ Oklahoma, ingenstans lixom, men vi snackar America, allt är ngnstans. Så det är verkligen ingenting du behover oroa dig över! Jag skulle vilja testa bo i alla stater om jag fick just nu! :):) 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför bytte du familj?:)

2013-11-11 @ 07:26:39
Postat av: Anonym

Hej! Jag ska antagligen åka som utbytesstudent till usa nästa år med explorius, hade min intervju för en vecka sen och de sa att jag skulle få svar inom någon dag... varför har jag inte fått svar än?! är så nervös! hur lång tid tog det för dig?

2013-11-11 @ 21:00:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)