SUNDAY

2013-11-17 @ 17:59:31
Godkväll för er del och godmorgon för min del! Jag vaknade precis efter en himla massa timmar med sömn inatt. Den här veckan har det inte blivit mycket alls med alla fotboll och sedan allt skolabete som jag missade en hel vecka. Så inatt tog jag igen mig lite med en sisådär 11 timmar, haha loveit. 
 
Igår så körde vi iaf in till Tucson, det blåste jätte mycket igår så flera bilar hade olyckor så det tog forever att ta sig till the mall. Väl där träffade vi upp Cindys kompis, Hanne skulle egnetligen ha följt med oss men hon låg hemma och spydde istället, så det kanske var bäst så, hehe. Vi käkade på Cheescakefactory och sedan for dom iväg på ngt möte. Så jag hade ngra timmar själv in the mall, vilket var hiiimla uppsktattat, loveitloveitloveit. Och vi var i den störtsta, som jag varit i typ 10 gånger, men den här gången hade jag många timmar så hann verkligen utforska. För den är så gigantisk, och jag hade helt och hållet missat en "vinge" med butiker som jag hittade igår, haha den är väldigt stor och väldigt förvirrande. Verkligen inte organiserat på något sätt. Och nu så hade alla butiker och allt pyntat för jul, det var sååå mysigt!! I mitten satt det en jultomte framför en stor julgran så alla barn fick ta kort, och det spelades julmusik överallt och alla butiker var helt fina. Kunde lätt spenderat några timmar till. Det är så härligt att ha alla butiker under samma tak, det är ju inte ritkigt så i Sverige på alla ställen. Och dom har 3 Victoria Secret!!!! En för produkter, en för underkläder och en för märket PINK. Så det är ganska så jätte asm. Idag ska vi till Kim's för att fira Cindy som fyllde år i fredags och sedan ska jag catcha up ytterligre lite plugg. 
 
Hoppas ni har det braa hemma, saknar er och och saknar er kyyyla!! Så taggad på att fara till Utah och få lite kyligt i en vecka. Vi har fortfarande över 30 grader här på dagarna och jag är leess, vill ha varma tröjor, mössor och vantar!! Och snöööö, kommer va konstigt med en inte så vit jul. 
Det här var alltså under menyn "tilltugg", portionerna åå Cheescakefactory är giiiigant. Alltså till och med stora för amerikanerna. Han som startade det var jätte tjock och rik och var less på att aldrig bli mätt, så han öppnade sin egna restaurang med portioner så han skulle bli mätt. Jag var så mätt efter denna att jag inte orkade ngn cheescake, haha, som är heavan. 
 
Det här är en "vinge", alltså en hel sån här som jag missat. 
 
När vi kom hem tittade vi på Jack Frost och jag käkade hårdbröd med prästost(omöjligt utan osthyvel) och avockado plus julmust och svenskt té, julkänsla, som jag fick av mamma i posten igååår, plus chocklad, lite lakrtis, presenter till CIndy och tjejerna plus massa tandgrejer till min onda, som inte gör så jätte ont längre, tand. 
 
Hej! 
Just nu har jag lite smått panik. Håller på att fixa med ansökningshandlingarna men kan inte få tag på mina vaccinationsdatum. Jag har ringt runt och mejlat skola, vårdcentral och Umeå Kommuns stadsarkiv. Hur fick du tag på dina vaccinationsdatum? - Hanna
 
Jag fick dom flesta från min skolsköterska, faktiskt, hon hade dom senaste dokumenterat. Men sen kan jag ju säga att som datum jag inte visste hittade jag bara på, haha. Jag vet att jag tagit alla, men bara inte när. Och kan verkligen inte se hur eller varför dom skulle ta reda på att det är falskt. Jag var helt hyper för varje liten detalj under alla dessa papper med nu i efterhand så har jag ju som märkt att inget spelar ngn roll i överhuvudtaget, haha. Så ta allt med en nypa salt!! :):):)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh men vad bra, tack! Det blir bog att hitta på för mig med:)

2013-11-17 @ 20:31:18
Postat av: Matilda

Hej frida! Har läst din blogg ett tag nu och började fundera på en sak som jag tror att du har skrivit för någon månad sedan, nämligen att din bror och pappa skulle komma och hälsa på. Jag kan dock ha missuppfattat eller inbillat mig att du skrivit det. Men som jag har förstått det så får väl inte familjemedlemmar komma och hälsa på förrän i slutet av året?

2013-11-17 @ 21:39:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)