FRAMME

2013-11-24 @ 17:56:00
Igår kväll kom vi fram till Utah och Salt lake City efter himla massa timmar i bil, men det fanns så mycket att se längs vägen så jag blev inte less en enda gång. Vi började att köra från Sahuarita efter skolan vid halv 4, lämnade 25 grader och sol! Även om det hade regnat på dagen, första gången på två månader, öppet campus är då inte uppskattat, var dynblöt halva dagen. Vi körde då iaf till Flagstaff och kom fram vid halv nio på kvällen. Sov på ett äkta amerikanskt motell, längs vägen, äckligt och billigt som bara den. Klev upp innan fem och vaknade till snö, körde då till the Grand Canyon och kom fram dit vid sju, var tänkt att vi skulle se soluppgången men det var så hiiimla dimmigt och molnigt. Så vi såg hela vägen ned men inte hela vägen över. Men det jag såg var då mäktigare än bara den. Vi stannade bara där i typ 10 min för att försöka et annat ställe, meeeen det gick verkligen inte vägen, det blåste upp till absolut snöööstorm, värre än Sverige, i Arizona, i november. Vi såg kanske 10 meter framför oss och det blev jätte läskigt för vi hade sommardäck. Så det blev inge ner grand canyon, men vi sa att vi skulle tillbaka dit i vår istället. Men efter ca 3 timmar slutade det snöa och vi hade bar mark igen, lixom när vi körde norrut, lite förvirrande. Vi stannade och såg Lake Powell och käkade på Sonic, haha det stället är så kul, det är baara Drive-In, så byggnaden är bara ett kök sedan runt om är det massa parkeringsplatser med en meny och högtalare in, sen kommer dom ut med maten till bilen, så har du ett ställe att parkera medans du äter. Efter det körde vi direkt till Salt lake city och kom fram vid 6 på kvällen, då åkte vi och såg the olympic stadium, hur stor som helst och hima kul att ha sett. Sedan körde vi ytterligare i 5 min och kom då fram till Cindys föräldrar, och här stannar vi tills på lördag tidig morgon. Toni och Sammi kommer på tisdag, resten av Sahuarita släkten med. Idag ska vi till Cindys bror som precis fått kalvar, föl, kattungar och valpar och kycklingbäbisaar. Han har tydligen en ganska stor farm, haha. Så det blir kuuul. Hela vägen hit lyssnade vi på andra hunger games boken så vi ska se filmen på tisdag, sen har vi ju thanksgiving och black friday! 
 
 
 
 
 
Så här såg dt ut
Haha det här var andra utkiksstället. The grand canyon är där bakom den vita väggen. 
 
 
 
Lake Powell
 
 
Sen blev det helt plötsligt "Sverige-berg", fast ien större skala. Rocky Mountains
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)