Stockholm

2013-06-25 @ 22:12:00

Nu har jag mitt visum! Skönt att ha det gjort innan Spanien känner jag:) igår åkte jag ner och strosade runt staden hela dagen, var inne i varje souvenirbutik i hela gamla stan, typ, för att leta efter presenter till familjen. Hittade några bra, som jag inte skriver här ifall de läser bloggen. Men det var jag och alla turister i butikerna, vet inte hur många som började prata engelska med mig innan de förstod att jag faktiskt var svensk.

Imorse så tog jag mig till ambassaden(inte det lättaste med busstrejken) och hittade förvånatsvärt snabbt! När jag kom dit var det ingen kö alls så fick direkt gå igenom säkerhetskontrollen och till väntrummet, tänkte att här borde ju alla prata engelska så blev lite förvånad när jag fick svar på svenska av ca alla människor. Väl i rummet så träffade jag flera andra exploriusare så tiden gick väldigt fort och så även intervjun! Efter så gick jag och Kristin in till stan för lunch och lite mer presentshopping. Sedan träffade vi upp resten som var på ambassaden på kontoret och satte oss i en park för lite glass:) sedan tog jag flyget hem, eller ah efter lite om och men. Haha min mamma råkade boka min hemresan dagen innan så hade ingen giltig flygbiljett när jag kom till Bromma så fick ställa mig på standby, och det gick ju det med. Nu är jag helt slut så ska sova och sen imorgon, Spanien!

 
 
 
 
 

 


Kommentarer
Postat av: Matilda Lundberg

Hej frida! Tänkte bara fråga hur du tycker att Explorius har varit som organisation och hur dom har hjälpt dig? Jag bor nämligen också i Umeå, jag är född 97 och är nästan 100% säker på att jag ska åka nästa år med Explorius, men tänkte att det kanske är något som du tycker att man ska tänka på innan och vara medveten om eller förberedd på?

2013-06-27 @ 20:55:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)