New York Dag 2

2013-07-28 @ 01:49:18
Vi kom precis tillbaka till hotellet efter ännu en heldag i storstan! Vi började med att åka till de nya World Trade Center och såg vart de gammla stod och allt sånt där, helt galet vad höga hus! Vi fortsatte sedan med färja till Staten Island för att se frihetsgudinan. Egentligen så finns det egna färjor till den men istället åkte vi den här färjan som egentligen är för dom som pendlar och ingen turistattraktion, så vi var inte så nära! Haha men det var lite kul, vi var tvungen att vara först på för att få den rätta platsen så vi kunde se frihetsgudinnan för att sedan vara först ut och springa som aldrig förr runt och in i avgångshallen för att hinna med färjan tillbaka! Vi skulle ju lixom inte stanna, utan bara se statyn:) När vi var tillbaka på land så gick längs Wall Street vilket var ganska häftigt, väldigt annorlunda gentemot resten! Sedan bar det ut mor Brooklyn, Chinatown och Little Italy. Chinatown var kanske bland det coolaste jag sett! Allt stod på kinesiska, alla människor var kineser, utom lite turister såklart, alla hus var helt annorlunda, det stod med kinesiska på lokalbussarna, till och med poliserna var tvugna att vara kineser för att kunna göra sig förståd. Det är ju verkligen hur häftigt som helst att det kan bli så! 
 
För vår fritid blev vi avsläppta i SoHo där det finns en enorm shoppingata, vilken vi spenderade alla våra fem timmar på. Alltså det finns ju en heeel del i detta land, ser fram emot detta år alltså, haha! Det är dock lite dyrare här än i tex AZ så köpte inte så mycket. Det kan jag lika gärna göra sen, plus finns det inte precis jätte mycket plats i resväskan! 
 
Har verkligen haft grymma två dagar i NY ,mest tack vare vår guide och gruppen, utan tvekan! Dennis, guiden, är jag så himla impad av! Han kan precis hela NY, vi snackar lixom varje liten affär. Stört coolt. Inatt bär det av mot AZ och det känns verkligen jätte kul!!! 
 
Anna, för att svara på din fråga så har jag en Nikon D3000! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)