First day

2013-07-30 @ 06:53:39
Min första dag i AZ lider snart mot sitt slut, eller ah klocka är snart 22 här men är väldigt trött så ska snart lägga mig:) Igår kväll var vi ute i säkert två timmar i området och det är utan tvekan det vackraste jag sett. Vi gick längs golbanan igår när solen gick ner vid bergen och det var faktiskt helt galet!! Glömde dock batteriet till kameran hemma så tog inga bilder men ska absolut gå samma runda flera gånger till, so no worries! 
 
Imorse när jag vaknade så satt Kathy och bokade Hawaii resan!! Vi åker under springbreak istället och avbokar CA trippen för att säkert kunna åka till Hawaii då både min och Alex organisation var lite tveksama. Vi ska först till Honululu och sedan till en av de mindre öarna:) Hur kul som helst! Efter var jag och alex ensama ett tag så vi kollade in v-pappas bibliotek och jag började läsa Harry Potter first edition, faktiskt aldrig läst böckerna så det är kul. När Kathy och Kevin kom tillbaka åkte vi tjejer för att kolla in affärerna här i Green valley, vilket inte är typ forever 21 och sånna utan mer allt i allo affärer typ. Vi åkte till Walmart och det är fucking huuuge! Helt galet! Och billigt! Jag köpte shampoo, balsam, duschkräm, ansiktskräm, ansiktstvätt, tandkräm, pads och en lotion för 20 dollar, vilket är ca 140 kronor. Och Kathy känner verkligen varenda människa, aldrig träffat någon mer social så vi har stannat och pratat med olika hela dagen och alla är jätte intresserade, så det är kul! Två stycken hade till och med släktingar i Sverige:) Det slutade dock med att jag och Alex tappade bort Kathy och det tog säkert en halvtimme innan vi hittade tillbaka till varandra, haha. Och jag har köpt en telefon! Jag köpte ändå en ganska bra, känner att jag vill kunna ha facebook. instagram och så där. Speciellt en hyffsad kamera då jag bara har med mig systemen. Jag köpte en non-contracted vilket är att den är olåst och inte fast till någon abonemang. 200 dollar fick jag betala vilket alltså är typ 1400 kronor och sedan 35 i månaden då jag får gratis sms och webb samt 300 minuter att ringa för. 
 
Efter shoppingen så stannade vi på ett pizza ställe för att ta hem middag. Stället var ganska smart, det var upplagt som typ Subway då dom gör allt framför en och man får välja men sen så tar man hem den ogräddad och gräddar den istället hemma! Vilket var perfekt eftersom vi först skulle iväg på Kathys water aerobics. Hon undervisar det i inomhuspoolen som ligger på vårt gata. Jätte fin med ett jätte stort gym i samma byggnad som är jätte nytt och fint. I allafall, jag tror aldrig jag skrattat så mycket som jag gjorde under passet. Det var jag Kathy och Alex plus två andra och det var sååå kul. Inte ens lite jobbigt men riktigt roligt. Det var övningar som kallades typ tvätta fönstren, göra popcorn, grodan osv. Och det var väldigt bokstavligt, haha, med ljud till. Så vi hoppade runt i poolen som grodor samtidigt som vi lät som en och det var verklig hur kul som helst och såg jätte dumt ut. Jag och Alex skrattade genom hela tror jag. Efter så stannade vi kvar i bubbelpoolen och pratade om livet ganska länge. Sen är det ganska skönt att vi bara kunde ta våra handdukar och vara hemma på 1 min, utan att frysa eller åka bil och en galen omgivning. 
 
Även fast vi åt pizza så hade vi en stor sallad vilket uppskattas! Vi är alltid lovade en sallad till varje måltid och vi har burkar med nötter och torkadfrukt att strö på salladen. Dock så dränker Kevin sin i dressing men det behöver man ju inte göra. Sen dricker dom inte läsk! Kathy dricker juice men jag och Alex håller oss till vatten. Vi har en sån här i kylskåpsdörren. Och innan middagen så är det alltid bordsbön, vilket är en aning annorlunda haha. 
 
Hej! 
Jag undrar hur du bestämde dig för att åka med Explorius? Vad avgjorde saken för dig? 
Jag ska nämligen åka nästa år och är just nu i steget med att välja organisation och det är såå himla svårt! 
Tack på förhand, ska bli riktigt kul att följa din resa! 
 
Det som avgjorde för mig var att det är så personligt och litet. Dom tar bara in ett x antal studenter varje år vilket är guldvärt då dom alltid vet vem man är och ser verkligen över precis alla. Annars är alla organisationer som EF och STS ganska lika varadnra, samma pris och så med! Men kul att då ska åka! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)