8 days to go

2013-07-17 @ 21:44:00
Precis hemkommen efter lite kvalitetstid med mamma i skeppsvik med räkfrossa, vääldigt gott! Hon fyllde nyss år så det fick bli hennes födelsedagspresent, vi satt och pratade om alla förväntningar och allt praktiskt vilket får mig att inse att det är i princip en vecka kvar tills jag lämnar. En vecka. Alla timmar jag suttit framför datorn och läst bloggar, alla timmar av tjat, av googlesökningar och av drömmar och sparande! Shit, om en vecka är det jag som åker, vem skulle kunnat gissa det för fyra år sedan? Tror det kommer ta ett tag till innan jag verkligen förstår vad det är som kommer att hända. För nu känns det ungefär som på samma sätt som det gjorde för två år sedan. Fast inte ritkgt kanske;)
 
Har iallafall börjat packa nu, känns mycket bra med tanke på att varje dag är planerad fram till avresa, och packning är inte inräknat. Finns så många som jag vill träffa och så mycket som jag vill göra! :) Men en bit på vägen har jag iallafall kommit, slog in presenterna igår också. Haha jag satt i typ två timmar och sökte på youtube för roliga inslagningar men jag gav upp och det blev lika tråkigt som alltid. Och tidigare idag fick jag ett mejl från volleyball coachen på min skola, jag har sagt till min v-mamma att jag vill spela volleyball(why? dont now) så coach Elam mejlade idag och berättade om tryoutsen, vilka jag hinner med, och att hon såg framemot att träffa mig och ha mig i sitt lag, på hon lät det som jag redan var med så det kan ju med andra ord disskuteras hur bra laget är, vilket är ju guld för min situation, haha. Sedan så bjöd hon in mig till typ ett träningsläger den 29:e juli, vilket är dagen efter jag landat i AZ så vi får se hur det blir med det:) Men det hade absolut varit jätte kul! Speciellt att träffa massa människor innan skolstarten, kan ju vara skönt när väl skolan drar igång! :) Jag var lite orolig att jag skulle missa tryoutsen när de oftast är ngra veckor innan skolan, och jag är bara där en vecka innan, men dom började i samband med skolan, vilket var ju super bra! För de som undrar har jag aldrig spelat volleyboll på riktigt förrut, haha, men vill såklart vara med i en skolidrott så fort jag kommer dit och inte vänta på fotbollen som spelas på vintern. Av dom som fanns att välja mellan under hösten verkade volleyboll most sense. Blir säkert super. 
 
Fråga:
 
Hej, jag har kollat lite på Explorius och känner att det verkar vara ett bra bolag att åka med, men jag har nu sett att dom inte har fått någon bra kritik alls så jag undrar om du tycker att det är värt att åka med dom eller om jag ska kolla vidar? :) - Josefin
 

Jag tycker absolut att du ska åka med Explorius, jag är verkligen jätte nöjd! Om du söker vidare kommer du se att alla organisationer har dålig kritik, så är det bara, det finns flera skräckexempel men som händer för alla organisationer ibland. Så jag tycker att du ska utgå från vad de har att erbjuda och om det passar dig. För tror inte egentligen att någon organisation är särskillt dålig:) 
 
Jag har fler paket men som inte går att slå in så kan inte visa dom nu, kan visa när min v-familj har fått dom:)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)