21 dagar

2013-07-04 @ 21:34:23
Idag är det exakt tre veckor tills jag åker, TRE VECKOR! Det känns så sjukt, overkligt, galet, underbart, efterlängtad och listan fortsätter. Jag har en jätte konstig känsla som jag inte kan föklara och som verkligen är ny. Jag har inte varit ens lite nervös förrut men för tre nätter sedan i Spanien så fick jag ett nervsammanbrott och låg vaken hela natten och hade absolut panik, tror det beror på att jag nu verkligen kan tänka och fokusera på det. Har varit så mycket annat som jag behövt tänka på, nu är det all USA och det känns mycket bra! Tror det är bra att vara lite nerövs innan:) 
 
Igår var jag och hämtade ut mitt visum på ICA, så nu har jag det i handen och nu finns det inget som kan göra att jag inte skulle kunna åka, nu är det 100 % alltså! Känns mycket bra! Och det känns superbra att ha gjort bort allt det där och kunna fokusera på annat, typ packning, haha.. Vilket kommer bli ytterst intressant. Men jag har tänkt att jag ska ha en stor vanlig resväska plus en kabinväska, de rymmer ju faktiskt väldigt mycket! Mina syskon hade enbart en sån till Spanien och det fungerade då bra, sen tänker jag ha ett vanligt handbagage också. Har aldrig varit med om att de räknat hur många handbagage man har med sig, så det borde fungera:) Då känns det ju som om att man kan få plats med allt! Sedan kommer jag nog inte ha med mig så jätte mycket kläder, jag äger i stort sätt inga kläder som är godkända av skolan hur som lixom, i alla fall inga kläder jag kommer överleva värmen med. Jag ska knapra ihop en packlista någon dag framöver!
 
Det är några saker som jag fortfarande har kvar att fixa: 
 
- Ta MV spruta
- Ta sista hepatit B sprutan (det är fem månader efter andra sprutan dagen innna jag far (y))
- Börja tänka på packning
- Fixa klart presenter
- Köpa adapter, bakmått och svensk flagga 
- Printa ut foton
- Kopiera upp sista betyget och översätta 
- Fixa internationellt vaccinationskort 
- Fixa med olika banker  
 
Tänkte passa på att svara på en fråga:
 
Q: Hej Frida! Jag tänkte bara fråga hur du tycker att Explorius varit som organisation och hur dom har hjälpt dig? Jag bor nämligen också i Umeå, jag är född 97 och är nästan 100 % säker på att jag ska åka nästa år med Explorus, men tänkte att det kanske är något som du tycker att man ska tänka på innan och vara medveten om eller förberedd på?
 
A: Hej! Åh vad kul att du också ska åka! Ångrar det inte en sekund än så länge. Och Exploruis är underbara, jag är verkligen super nöjd. Dom vet alltid vem man är när man ringer och det är väldigt personligt. Och dom har hjälpt mig på massa sätt, det som jag beundrar mest är att dom alltid svara på melj inom 10 min, så om man har några funderingar har man svar inom 10 min, vilket är ju lite sjukt. Det kan komma till hand vid väldigt många tillfällen! Och man kan fråga lite vad som helst. 
 
Det som jag missade innan och kanske skulle velat veta var hur länge ansökningarna tar! Så börja i TID! Speciellt om du tänkt göra delstatsval för då måste allt vara klart i december, och då måste man börjat väldigt tidigt. Så ansök redan nu för att få en intervju! Jag missade delstatsdeadlinen med ngn månad, haha. Dock inget jag tänkte på allt för mycket. Bara att höra av dig om du har fler funderingar! 
 
Råkade hålla för bilden men det kanske var lika bra, haha 
 
Kolla vilken bra grej jag köpte i Sthlm, det finns fack för dokument, pass och biljetter. Perfekt för virriga lilla jag på stora flygplatser. Kostade typ 50 kronor på Acceossorize.

Kommentarer
Postat av: Anna

MEN BRUNA DU!!!! :O Hoppas att ni har haft det bra i Spanien!! :)

SÅ HIMLA SJUKT ATT DET BARA ÄR TRE VECKOR KVAR! JISSES

2013-07-05 @ 06:25:39 / URL: http://www.annaahsplace.blogg.se
Postat av: Kristin Kaufmann

Åh vad du är brun!!!!!!!!! Hoppas spanien va grymt och nu närmar det sig, hehe!! Dock har jag 37 dagar kvar...

2013-07-05 @ 17:28:39 / URL: http://kristinks.blogg.se/
Postat av: Matilda Lundberg

Tack för svaret! Det var verkligen det jag fick som första intryck, att de var väldigt personliga! Jag var verkligen i tid om man säger så när jag skickade intresseanmälan redan i början på januari, alltså ett och ett halvt år innan jag vill åka haha.. Jag var helt enkelt för taggad. Men jag började tveka lite i efterhand men det känns bra att mitt första intryck av Explorius verkar vara rätt! Blev nu ännu mer taggad och känner att jag måste ta tag i det här. Återigen tack för svaret och hoppas du får ett riktigt bra år i USA!

2013-07-08 @ 18:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)