SCHEMA

2013-08-01 @ 07:28:09
Imorse så var vi och satte ihop scheman med the councelors och rektorn vilket var lite annat än vad vi trodde igår! Först hade dom ändrat att vi måste ta en mattekurs plus en sciencekurs, alltså fyra stycken totalt med histoira och engelska. Sedan så skulle inte jag få vara en senior eftersom jag har ett år kvar i skolan sen, men tror att han ångrade sig för det står senior på mitt schema så det är lugnt:) Hade dock fått göra allt som seniors får även om jag var en junior exchange student. Men hur som så fick vi bara 3 stycken valbara kurser, inklusive zero period som vi egentligen inte måste ta, men det passar bäst så:) Fast vi fick ändå välja vilken matte, science osv vi ville ta. 
Först kommer jag alltså ha yearbook då man helt enkelt gör en bok om allt under året, tar bilder osv. Efter så har jag Pre-Calc, vilket är en mattekurs, en svår en, men jag får byta om jag vill så ska testa! Sedan Life Science vilket är det jag ser fram emot mest!!! Beskrivningen jag fick var CSI, alltså tv-serien, det är alltså sån science och man gör många field trips till brottsplatser och så. Sedan har jag amerikansk och arizona goverment, vilket är en historiakurs följt av engelska, amerikansk litteratur tror jag det var. Och de sista två är aerobics and dance plus psykologi, vilken jag kanske ska byta bort mot något enklare:) Och om ni undrar vad den till höger är så är det onsdagens schema då man slutar tidigare. Annars har man exakt samma schema varje dag.
 
Nu ikväll så var vi återigen på skolan för orientation, eller ah, egentligen så var det för dom som börjar första året men vi blev rekomenderade att gå också:) Vi fick se insidan av skolan och dom har inga skåp?? Man bär tydligen runt på allt hela dagen, så är det inte i filmerna;) Det var iallafall cheerleader och the band spelade och massa som pratade om high school uppleveser och såklart the pledge, vilket är när alla står upp med handen på hjärtat och säger massa som verkligen inte jag och Alex kunde. Vi såg den amerikandsfotbollsplanen där det spelades förfullt och lite annat, så det var braa:) Nu ska jag verkligen sova och försöka sova länge! Fortfarande inte riktigt i samma tid. Puss
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Hejsan! Är yearbook en kurs eller är det något man kan ha ändå?? För jag skulle nämligen också vilja välja det :D Ha det as bra i fortsättningen!!

2013-08-01 @ 16:07:51 / URL: http://elinwusa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)