SATURDAY

2013-08-03 @ 23:09:00
Hejsansvejasan vänner! Klockan är snart två här och vi har precis kommit in efter solning, för första gången faktiskt! Det har inte varit riktigt lika varmt idag som det har varit dom andra dagarna så vi passade på. Temperaturen har legat strax under 100 F vilket är rätt så skönt faktiskt. Eller okej, om man jämför med de tidigare dagarna, det är fortfarande kokhett. Vi började dagen med water volleyball borta vid en annan pool som man måste köra till och efter så for jag och Alex till vårt rec center för att sola. Men vi klarade typ 30 min i solen och spenderade resten av tiden i skuggan. Men det är ju skönt det med:) 
 
Ikväll så kommer vår Area rep hit för middag. En area rep är den som hittat familjer som vill hosta och godkänt dom osv. För oss kommer hon vara som typ ett stöd under året och om något är fel eller så kan man alltid ring hon och lite sånt:) Annilee, som hon heter, kommer hit för att prata med oss och berätta lite om vad som kommer ske och så. Kathy berättade oxå att hon planerat några resor under året, vi är ett gäng som alla har Annilee som area rep, i stort sett alla utbytes i GV och Sahuarita. En kille från Norge bland annat som jag har haft kontakt med:) Om vädret tillåter (det ska tydligen regna ikv) så ska vi på någon typ natt-vandring, eller ngt, uppe i bergen ikväll. Man gör det tydligen för att se alla djur som kommer fram på natten, haha så jag är lite nervös inför detta alltså. Det finns så himla mycket djur här, och inte trevliga sådana! Igår såg vi ett ormliknande djur slingra sig nerför gatan som var rosa, om man fick ett bett av den var man tydligen väldigt illa ute. Dom hade en Tarantula spindel i garaget förra sommaren, och jag går genom garaget för att komma till mitt rum. Efter dom berättade det är jag livrädd på kvällarna när det är bäcksvart och jag ska till mitt rum, haha. Men jag har fått en ficklampa;) Och det är en automatisk lampa som tänds, den är bara lite trög. Ödlor finns all over the place, men dom är jag ganska lugn med by now. 
Jag tänkte ta upp några skillnader som jag stött på: 
- Dom saltar sin melon
- Istället för smör så lägger dom chips i sina dubbelmackor
- ALLT är bigpack
- Bordsbön varje middag
- Jätte konstigt boendesätt. Det finns tex ett område där bara lärare får bo. I vårt måste man vara över 40, jag och Alex är undantag
- Alla män måste, enligt kvinnorna, hålla upp dörrarna. Vilket Kevin gör åt oss hela tiden, till och med om vi ska gå på tex toaletten
- Om vi ska dejta någon måste personen träffa v-föräldrar själv innan vi får vara själva med den
- I affärer så packar dom som sitter i kassan alla påsar, medan den sitter i kassan. Ser lite kul ut
- Du kör precis överallt, till lixom butiken brevid om man varit på en annan
- Man måste kalla alla vuxna Mr. eller Mrs
- Alla är galna efter rabatter i butiker, det är faktiskt helt galet (Du skulle passat in Elina) 
- Det är reklam på TV:n heeeela tiden. Igår var det reklam efter 1 minut. Och för att få plats med all reklam så tar dom bort delar av programen, detta märktes då som tog bort det roligaste i ett vänner avsnitt, inte uppskattat
- Alla går i kyrkan och gillar verkligen att prata om den
 - Dom tar verkligen aldrig av sig skorna!
 
Hejsan! Är yearbook en kurs eller är det något man kan ha ändå?? För jag skulle nämligen också vilja välja det :D Ha det as bra i fortsättningen!! - Elin
 
Hej där! På min skola så är det en kurs, men jag tror att det kan variera ganska mycket beroende på skola:) Det är dessutom en kurs som man bara kan välja under zero period, vilket är före skolan! Så det kanske inte riiiktigt räknas helt och hållet som en kurs, eftersom det tekniskt sett inte är under själva skoldagen:) Ha det bra du med! Kram 

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej!! Gud vad kul nu verkar ha!! Jag har bara en fråga skulle du kunna visa hur ditt rum ser ut? :)

2013-08-04 @ 15:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)