Onsdag

2013-08-29 @ 07:10:40
Klockan är snart 10 här och jag håller ärligt på att snart somna. I veckan så är det som sagt spirit week och det är lite små roligt när alla klär ut sig så fint och taggar till med skolan. Imorgon är den stora matchen, soo exited, och på dagen så är såklart temat blått och guld som är skolans färger. Dagen efter så är det Victory Day, vilket kommer vara oherört fel om vi förlorar haha. Men förhoppningsvis blir det inte så!

Idag efter skolan så åkte jag Kathy och Alex till ett av Rec centrerna, vilket vi gör varje onsdag då Kathy och hennes kollegor allid tränar efter jobbet, eller ah haha dom sätter på ett träningsband fån ca 15 år tillbaka, det är sååå kul att se, skrattar ihjäl mig varje gång. Men jag och Alex deltar sällan i det, istället så tränar vi på egen hand, pluggar eller simmar, ngt i den stilen. Idag kom vi dit lite tidigt så vi startade med ngra vändor pingis, jag regerade stort måste jag tillägga. Efter det drog jag mig till poolen medan Alex pluggade vi sidan om. När vi kom hem lagade vi middag och avrundande med en film följt av plugg. 
 
Vädret här är lite knasigt just nu, det är så kallat monsoon vilket är deras regnperiod så det regnar i stort sätt alltid ngn gång under dagen, vilket jag inte trodde när jag först kom hit! Men 10 minuter efter kan det vara strålande sol, så det växlar himla knepigt. Och det är extrema väder kan jag tillägga. Men snart slutar regnperioden och då har dom tydligen väldigt få regndagar resten av året. Så när det regnar nu blir alla eld och lågor av lycka, vilket är lite anoorlunda mot svennebannanerna;) 
 
Och igår så var jag på första mötet med fotbollen, verkar helt underbart kul. Vet dock inte standarden på spelarna och jag har inte spelat på ngra år så vi får se hur det går. Massa matcher iaf och ca tre timmar träning varje dag så kommer hålla mig i form iaf. Sedan gör dom massa andra grejer utanför, redan nu inplanerade, så som middagar, filmkvällar och carwash, galet amerikanskt den sistnämnda. 
 
 
Nu, sängen! Saknar er, puss

Kommentarer
Postat av: Henny

Mendu, brun och fin du är (som vanligt då)!
Kul att läsa hur det är för dig:)
Lycka till med fotbollen finis!
Pussåkram på dig:*

2013-08-29 @ 13:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)