MY ROOM

2013-08-05 @ 06:28:00
Så imorse var jag i kyrkan för första gången och det var annoorluunda! Indeed. Men det var jätte trevliga människor och vi fick träffa några som går på Sahuarita, en som jag troligtvis kommer ha engelska med dessutom:) Kyrkan såg ut som en aula typ och var i en ganska stor byggnad där det fanns väldigt många andra rum. Först var det typ en gudstjänst eller vad man ska kalla det, det var ingen präst eller så utan det gick ut på att alla andra "vanliga" fick komma upp och prata lite om vad som helst, vissas historier var jätte sorgliga. Bland annat mannen som kallas för the candy bomber, har ni hört talas om han? Han var en pilot i Tyskland under andra världskriget och tyckte synd om alla barn så han gjorde fallskärmar med chocklad och släppte  ut dom från sitt plan. Han finns med i alla historieböcker och så, så det var ganska kul att höra! Men det här upplägget är tydligen bara första söndagen i varje månad. Efter det så hängde jag och Alex i nurseryn där alla barn från 1 till 3 hänger, haha det var jäätteee kul! Vi gick sedan vidare till ngn typ av ung kvinnogrupp, vilket var lite underligt haha. Jätte trevliga tjejer men ytterst konstiga aktiviteter. Nästa vecka ska dom ta på sig bröllopsklänningar, fixa hår och allt så för att sedan bli fotograferade för att hänga upp på deras väggar för att hjälpa dem mot sitt slutliga mål, att bli gift. Tydligen, haha. Såå tror inte jag kommer vara med dom så mycket, även om det var en kul grupp:) 
 
Jag har fått förfrågningar om bilder av mitt rum, so here we go! 
 
 
 
Jag har inte fått upp mina bilder än men vi har köpt grejer att sätta upp dom med så ska bara ta och göra det:) 
 
Imorgon börjar skoolan! Gooosh, är as taggad med stört nervös, haha! Tur jag har Alex. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, har du någon instagram som inte är privat, om man inte känner dig men vill se bilder från ditt år i Arizona eller kommer du lägga upp det mesta på bloggen?:)

2013-08-06 @ 11:38:37
Postat av: Matilda

Oj glömde skriva mitt namn! Hehe

2013-08-06 @ 11:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)