Once a mustang, always a mustang!

2013-08-08 @ 06:50:00
Klockan är inte ens 10 här och jag är dööödstrött. Har varit väldigt trött den här veckan mestadels för alla intryck, tidig uppgång, mycket sol och allmän virrighet och tusen frågor. Det är mycket att ta in men jag älskar det. Skolan har bara blivit bättre och bättre för varje dag vilket känns jätte sköönt! Jag börjar hitta till alla klasser, känna människor och fått ett allmänt grepp om den amerikanska skolan, vilken är så otroligt annorlunda haha. När jag berättar för folk om den svenska blir alla helt galna. Och de roliga frågorna fortsätter, jag har så svårt att hålla mig för skratt hela tiden för det är verkligen mååånga dumma frågor! Idag fick jag frågan om jag även kunde läsa svenska eller bara prata(?), lixom hallå, kan du läsa engelska? Hon svarade ja på den frågan, haha. Samma tjej trodde att vi odlade vår egen mat när jag sa att vi inte hade Walmart eller Costco, hon tänkte som att dom två var dom enda man kan handla mat i. Värdelns roligaste tjej förövrigt! 
 
Igår så ändrade jag lite i mitt schema till lättare matte och culinary, matlagning, istället för psykologi. Och matten är verkligen lättare!!! På min förra så skulle vi lösa 30 frågor varje kväll som var verkligen svåra text-frågor. Med min nya så har vi 10 uppgifter per kväll, kan säga att den första var 4 - 7 och svårare än så blev det inte. Mycket bra, haha. Jag gör även den svenska matten på sidan om för att slippa göra den hemma så det är bara bra med lätt matte i skolan här:) Och juste, haha glömt nämna en jätte rolig random grej. När vi registrerade oss så skulle vi skriva våran skolas namn, jag går på Dragonskolan och det blev alltså dragonschool, vilket rektorn tyckte var hur kul som helst och har spridit vidare, haha lite kul blev det.  
 
Jag hade även min första volleybollträning igår! Intressant värre kan jag meddela, för det första så var vi typ 40 stycken och tre lag ska indelas. I stort sätt alla som söker kommer med, meeen det är ju då som sagt bättre och sämre lag och i det sämsta laget är det nästan bara freshmens så vet inte om det hade varit så kul. Men det gick absolut bättre att spela än vad jag hade förväntat mig. Och de seniors och juniors som var med var verkligen jätte härliga så det var himla kul, en tjej, som jag glömt namnet på, skjutsade hem mig efter träningen och idag så missade jag den pga jag var tvungen att ta två sprutor. Sprutorna här är inte som i Sverige!!!! Jag är rätt så spruträdd men det här var ingenting, dom tryckte som på en knapp i en tiondelsekund sen vare klart! Så jag ska med andra ord tänka över det här med volleyboll men funderar istället på att gå med i athletic assistant, vilket är som en klubb baserat på sports medicine som jag ville ta, utom all teori. Du följer med alla lag på skolan på alla bortamatcher och såklart även på hemmamatcher och hjälper till om någon blir skadad, hämtar vatten och såå. En tjej som heter Katie som går i min engelska är med i det och säger att det är hur kul som helst, man får se massa av AZ och behöver aldrig missa en match, sportsfreak som jag är, och såklart blir matcherna gratis sedan blir man som en i laget, i alla lag! Så tänker över det :D 
 
Hej! s avis på dig ! vill så jäävlasjuktmycket åka till USA ett år! all denna highschoolspirits som finns, träfffa nya personer o ny kultur! men fattar inte hur jag ska ha råd. har just nu bara 3 tusen .... o åker om två år :S hur fick du råd? hA DET SÅ GRYMT BRA ! - Rebecka
 
Hej! Det är verkligen jätte häftigt speciellt det här med high school spirit. Det du hör mest på skolområdet är "Once a mustang always a mustang!". folk skriker det, lärare har det på tavlan, det är himla annorlunda!
 
Det finns väldigt många stipendier att söka, vilket du säkert kan göra redan nu! Och under två år kan du göra mycket:) Jag sparade väldigt mycket pengar, redan några år i förväg. Sedan har jag även min fina föräldrar bidragit. Och det ska jag absolut ha! Kram 
 
vilka åt du lunch med? - Anonym
 
Första dagen så åt jag med Katie som jag nämnde ovan som jag har engelska med perioden innan lunch, sedan tror jag att Alex gjorde oss sällskap med. Igår så var jag och bytte kurser under lunchen och idag så åt jag med Katie, Alex och ca 10 mer som jag inte har en aaaning om vad dom heter! Mycket namn! Och jag vet att många är nervös inför första lunchen och så men alla är så hiimla intresserade att man blir aldrig lämnad ensam:) 
 
Hej, har du någon instagram som inte är privat, om man inte känner dig men vill se bilder från ditt år i Arizona eller kommer du lägga upp det mesta på bloggen?:) - Matilda

Hej! Nej, det har jag tyvärr inte, kanske borde skaffa det? Men tror att jag kommer lägga upp de mesta bilder här, om inte så kommer jag absolut skaffa en och meddela här vad den heter! :) 
 

Kommentarer
Postat av: amanda

Måste du gå om när du kommer hem? (vet inte vilken klass du går)

2013-08-08 @ 15:42:47
Postat av: Alida

Hej!
Tänkte kolla om du ville göra länkbyte?? :)
Kram!

2013-08-08 @ 21:37:08 / URL: http://americahereicome.blogg.se
Postat av: Stephanie i MN

Jag får lite nostalgi och längtar tillbaka till mitt utbytesår! Ta vara på året, det får fort :) och är man som jag kanske man åker tillbaka och pluggar på college och gifter sig med en amerikan! Lycka till Frida :)

2013-08-09 @ 07:42:23 / URL: http://stephaniejf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)