31

2013-08-25 @ 19:29:04
Hejsansvejsan Sverige! Jag har haft en kanonhelg, verkligen. Nog den bästa hittils. Fredagen började med att vi följde med Kathy till ett rec center där hon skulle spendera sin fredagskväll så vi hängde där ett tag med hennes kompisar och blev sedan upphämtad av Brook. Vi körde till Brooks hus, senare kom ngra andra tjejer som var hur trevliga och sköna som helst. Vi gjorde vårt bästa med att starta upp en bonefire men det gick inte så bra, haha. Sen började det dessutom spöregna så vi fick springa in istället. Men vi hann med en liten, Vi pratade mest om allt jag vill göra här och alla, inklusive Brooks pappa, är fast besluten att vi ska göra allt som är värt att göra, det verkar finnas himla mycket knasiga saker att göra. Tex en gång om året så annordnar Brooks familj ett "colorwar" vid deras hus, då alla får fylla upp ballonger med massa färger och kasta på varandra. 
 
När vi kom in så ville vi fortfarande ha s´mores så vi gjorde några över spisen, funkade alldeles utmärkt måste jag säga. Vi pratade en lång stund om livet och satte sedan på en film som vi alla somnade efter ca 5 minuter. Imorse såg vi klart filmen sen åkte de andra tjejerna hem och vi åkte först deras zipline och sedan mot the mall. Köpte äntligen vita converse! Vi träffade efter det upp resten av gänget och drog oss mot the baseball stadium, innan matchen var det som en liten fair utanför så vi vandrade där ett tag innan vi satte oss. Baseball för övrigt var inte så himla händelserikt, matchen höll på i nästan fyra timmar, inkulsive fyrverkerier. 
 
Jag måste bara säga att jag älskar Arizona och Tucson, Green Valley med men inte lika mycket, det är så hiimla fint och jag har utomlands känslan precis hela tiden, vilket är ju kanske den bästa känslan. Jag kan sitta i bilen och åka runt hur länge som helst. Igår var vi  även nere i downtown Tucson och jag har aldrig riktigt insett att det är så stort, det fanns massa skyskrapor och det var jätte fint! Tror aldrig jag kommer kunna vänja mig med hur fint det är. 
 
 
 
Så kallade swedish fish är jätte populära! Finns i varenda butik och alla äter dom. 
Det är inte så här grönt på många ställen
 
 
 
eegee´s är kanske det bästa som finns! Och det finns bara en resaturang i hela världen. 
 
Värdsklass mascot, skrattade som aldrig förr. Dock blev hela matchen typ ett skämt när han tex kastade vattenbalonger på motståndarna mitt i matchen, haha. 
 

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

Hittade hit nyss, kommer stanna!

2013-08-25 @ 21:16:44 / URL: http://vapenbroder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Hejsansvejsan! Frida Bergström heter jag och befinner mig för tillfället i Sahuartia, Arizona. Jag är här som utbytesstudent och går på Sahuarita High School, här kan ni följa mig under mitt år. Hoppas ni tycker det är intressant. Om ni har några frågor är min mejl; [email protected], bara att fråga på om precis vad som helst!:)